DAZN

Streamingtjeneste skal tage kvindefodbold til nye højder

Del

DAZN og YouTube indgår banebrydende partnerskab om UEFA Women's Champions League. En langsigtet vision skal få flere til at se og følge de bedste fodboldhold samt inspirere den næste generation af spillere.

  • UEFA har valgt sports-streamingtjenesten DAZN som deres globale udbyder til de næste fire sæsoner. Aftalen indleder et skelsættende kapitel om at udvikle sporten ved at bringe Women’s Champions League gratis ud til milliarder af mennesker over hele verden
  • DAZN er også blevet bekræftet som hovedbroadcaster og vil løfte fanoplevelsen på skærmen ved for eksempel at inkludere mere behind-the-scenes materiale
  • DAZN, YouTube og UEFA har sammen udarbejdet en langsigtet vision om at tage kvindernes fodbold til det næste niveau med ”We All Rise With More Eyes”-kampagnen.

30. juni 2021 – DAZN, den førende globale sports-streamingtjeneste, har købt de globale rettigheder til at sende UEFA Women’s Champions League. DAZN er blevet udnævnt til at varetage forpligtelserne som hovedbroadcaster for de næste fire sæsoner fra 2021 til 2025. Som en del af aftalen om at udvikle sporten har DAZN også indgået en banebrydende aftale med YouTube om for første gang at sende turneringen live og gratis til fans over hele verden. Det er første gang, at UEFA har centraliseret samtlige kampe i Women’s Champions League globalt.

I en tid hvor professionel kvindesport fortsat kæmper for mere eksponering, giver den nye aftale synlighed til spillerne, klubberne og turneringen som aldrig før. Alle kampe bliver tilgængelige for fans over hele kloden. I de første to sæsoner (2021-23) vil fans have mulighed for at se alle 61 kampe i gruppespillet samt finalekampene live og on-demand på DAZN og gratis på DAZNs YouTube-kanal. I de sidste to sæsoner (2023-25) vil alle 61 kampe blive vist live på DAZN, mens 19 kampe vil være gratis tilgængelige på DAZNs YouTube-kanal. 

Den flerårige aftale giver DAZN eksklusive rettigheder til hele verden med undtagelse af Mellemøsten og Nordafrika, hvor rettighederne kun inkluderer TV-klip og highlights, og Kina med tilhørende regioner. Aftalen er en af de største TV-aftaler i kvindefodboldens historie og signalerer et banebrydende skridt i DAZNs langsigtede globale forpligtelse til kvindesport. Missionen er centreret om at udvikle UEFA Women’s Champions League for at få flere spillere og hold gjort til velkendte navne og samtidig inspirere den næste generation af spillere. Alt dette begynder med, at flere mennesker rundt om i verden får muligheden for at se og følge med i kampene. 

DAZN har i dag frigivet en kampagnefilm med titlen ”We All Rise With More Eyes” på deres nye UEFA Women’s Champions League YouTube-kanal. Filmen er instrueret af den prisvindende Alyssa Boni, og det er den britiske rapper FLOHIO, der har lagt stemme til. Den korte film formår på under to minutter at fortælle, hvilken påvirkning DAZNs langsigtede vision om mere synlighed, og om at tage kvindernes turnering til nye højder, vil medføre.  

Pernille Harder, engelskmester og finaledeltager i Women’s Champions League med Chelsea FC: ”Jeg er superspændt på den nye aftale – både som fodboldspiller, men også som fan af fodbold. Det er helt ærligt en ny æra for international fodbold. DAZN slutter de endeløse Google-søgninger, som har været reglen, hvis du vil se Women’s Champions League – og den lette tilgængelighed vil med garanti komme til at gøre en stor forskel for den yngre generation af fodboldspillere. Jo flere øjne, jo flere fans og i sidste ende flere spillere. Unge piger kan nu se livekampe med kvindelige fodboldspillere og blive inspireret til at udleve deres fodbolddrømme. Jeg er 100% sikker på, at vi vil se flere nye og dygtige talenter de kommende år.”

James Rushton, Co-CEO hos DAZN Group: ”DAZN er meget begejstrede for at være den nye globale broadcaster af UEFA Women’s Champions League, og vi kan ikke vente med at bringe fans tættere på kampene og fodboldstjernerne i samarbejde med YouTube og Google. DAZN blev skabt med visionen om at gøre premium sport lettere tilgængeligt. Og hvad er mere let tilgængeligt end at centralisere rettighederne for første gang og tilbyde kampene gratis på YouTube? På et splitsekund vil det blive lettere end nogensinde før at se den bedste kvindefodbold over hele verden. Vi ser frem til at løfte produktionen af liveudsendelser, udvide det eksisterende DAZN-indhold og løfte sløret for de nye programmer, der viser hvor bred og fantastisk kvindefodbold er.” 

Cécile Frot-Coutaz, Head of EMEA hos YouTube: “YouTube er den globale destination for premium indhold, der er forskelligartet og relevant. Pandemien har skabt meget usikkerhed for al sport, men især for kvindesport. Derfor er vi beærede over at kunne samarbejde med DAZN og UEFA om at bringe UWCL-kampene live og gratis ud til fans over hele verden på YouTube. Vi er glade for at kunne bringe YouTubes gennemslagskraft til UEFA Women’s Champions League og hjælpe kvindefodbold med at skabe bånd til både nye og eksisterende fans over hele verden.”

Nadine Kessler, Chief of Women’s Football hos UEFA: ”Aftalen er den første for kvindefodbold, da aftalen mellem UEFA, DAZN og YouTube sikrer, at UEFA Women’s Champions League kan blive set af fans, der elsker spillet, ligegyldigt hvor i verden de befinder sig. Synligheden forandrer alt, fordi de bedste kvindelige spillere og bedste kvindehold nu kan inspirere flere unge piger og drenge til at blive forelsket i sporten. Sammen bringer vi kvindefodbolden ud i verden, og alle der kommer til at se den vil være med til at forandre den og gøre den til noget større.” 

Guy-Laurent Epstein, Marketing Director hos UEFA: “Vi er glade for at have fundet så innovative partnere i DAZN og YouTube, der vil give fans over hele verden mulighed for at få kontinuerlig gratis adgang til verdens bedste turnering for kvindefodbold. Det er præcis det, vi ønskede, da vi besluttede at centralisere medierettighederne og forny turneringens format. Det var en nem beslutning at træffe for UEFA, da DAZN og YouTube havde det mest overbevisende bud og store salgsfremmende muligheder, som partnerskabet kan give turneringen og kvindefodbold generelt.” 

For at få mere information inviterer DAZN, YouTube og UEFA alle medier og fans til at oprette sig som tidlige abonnenter på DAZNs dedikerede UEFA Women’s Champions League YouTube-kanal, der er blevet lanceret i dag. På kanalen vil alle kampe og alt indhold blive vist live. Derudover vil der være et unikt lanceringsevent med blandt andet kampe, liveindhold og programmer, hvor den nye aftale og betydningen for konkurrencen og kvindefodbold generelt vil blive diskuteret. Det hele begynder klokken 15:30 CET, og du kan se det live HER

####

Om DAZN Group

DAZN Group er en af de hurtigst voksende sportsmedievirksomheder i verden. Med hovedkvarter i Storbritannien og ansatte i over 25 lande berører vores virksomheder alle aspekter af måden, som fans engagerer sig i sport; fra produktion til distribution af indhold og kommercialisering. DAZN Group dækker over DAZN, den førende globale sports-streamingtjeneste, DAZN News, den populære sportsportal og DAZN Player, den privatejede sports VOD platform for udgivere. DAZN går forrest mod at give sportsfans verden over adgang til sport, hvor som helst og når som helst. DAZN garanterer adgang, der er til at betale, på tilsluttede enheder inklusiv Smart TV, set-top boxes, streaming sticks, smartphones, tablets, PC’er og spillekonsoller. DAZN er nu live i mere end 200 lande og regioner. Besøg https://media.dazn.com for mere information. 

Om YouTube

YouTube blev lanceret i maj 2005. YouTubes mission er at give alle en stemme og at vise dem verden. Vi tror på, at alle fortjener at have en stemme, og at verden er et bedre sted, når vi lytter, deler og skaber et fællesskab gennem vores historier. YouTube er en Google virksomhed. 

Om UEFA

UEFA – the Union of European Football Associations – er europæisk fodbolds ledende organ. Det er en forening af foreninger, et repræsentativt demokrati, der er paraplyorganisation for 55 nationale fodboldforeninger på tværs af Europa. Foreningens mål er blandt andet at håndtere alle spørgsmål relateret til europæisk fodbold, at promovere fodbold som en enhed af solidaritet, fred og forståelsen af fair play uden nogen diskrimination relateret til politik, etnicitet, religion, køn eller lignende. Derudover er deres mål at beskytte værdierne af europæisk fodbold, at promovere og beskytte etiske standarder og styring i europæisk fodbold, opretholde relationer med alle interessenter involveret i europæisk fodbold og støtte og beskytte deres medlemsforeninger for at sikre den overordnede trivsel i den europæiske konkurrence. 

Nøgleord

Kontakter

DAZN’s danske PR-bureau Mindshare
Andreas Skafte Hedensten, Business Partner Communications
andreas.hedensten@mindshareworld.com
M: +45 28 92 64 94

DAZN: Haiwen Lu, Haiwen.Lu@dazn.com
YouTube: Karl Ryan, ryankarl@google.com
UEFA: UEFA Media & Public Relations, media@uefa.ch

Billeder

Vedhæftede filer

Links

Information om DAZN

DAZN
DAZN
72nd Floor, One World Trade Center
NY 10007 New York, US

https://www.dazn.com/en-US/news

Om DAZN Group

DAZN Group er en af de hurtigst voksende sportsmedievirksomheder i verden. Med hovedkvarter i Storbritannien og ansatte i over 25 lande berører vores virksomheder alle aspekter af måden, som fans engagerer sig i sport; fra produktion til distribution af indhold og kommercialisering. DAZN Group dækker over DAZN, den førende globale sports-streamingtjeneste, DAZN News, den populære sportsportal og DAZN Player, den privatejede sports VOD platform for udgivere. DAZN går forrest mod at give sportsfans verden over adgang til sport, hvor som helst og når som helst. DAZN garanterer adgang, der er til at betale, på tilsluttede enheder inklusiv Smart TV, set-top boxes, streaming sticks, smartphones, tablets, PC’er og spillekonsoller. DAZN er nu live i mere end 200 lande og regioner. Besøg https://media.dazn.com for mere information. 

Følg pressemeddelelser fra DAZN

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra DAZN

ADIDAS ANNOUNCED AS EXCLUSIVE GLOBAL SPONSOR OF UEFA WOMEN’S CHAMPIONS LEAGUE COVERAGE ON DAZN AND YOUTUBE5.10.2021 16:09:57 CEST | Pressemeddelelse

October 5, 2021 – Just ahead of today’s highly-anticipated group stage kickoff, adidas has been announced as the exclusive global sponsor of UEFA Women’s Champions League coverage for sports streaming platform and global broadcaster DAZN as well as partner YouTube. This marks the first global sponsorship of the landmark multi-year broadcast partnership between UEFA, DAZN and YouTube and will exclusively span all 61 live matches from Matchday 1 through to the finals in May. With fans for the first time finally able to follow the entire season of the UEFA Women’s Champions League, all around the world, in one single place - on DAZN and/or free globally on DAZN’s new YouTube channel – the competition is on the brink of unprecedented growth. Building on this long overdue global exposure, adidas will help it reach even more mainstream audiences. The agreement with adidas makes the brand DAZN’s largest global sponsor in history. The deal includes sponsorship advertising in all 61 live matche