Stream tv-pakken direkte via Apple TV

Fra den 4. september kan alle YouSee’s kunder streame deres YouSee-indhold via Apple TV. Den nye app er en del af YouSee’s strategi om at levere indhold på flere platforme.

Tv-boksen er for mange kunder en naturlig del af tv-pakken og giver bl.a. mulighed for at gemme favoritprogrammer iskyen. Der er dog også en del kunder, der hellere vil bruge f.eks. Apple TV til at streame deres underholdningspakke, og derfor har YouSee nu udviklet en app til Apple TV. Inden længe kommer der også en app til LG TV.

”Selvom vi streamer på livet løs, vil vi stadig gerne have den store skærmoplevelse, og vi kan se, at tv’et helt klart er den mest populære streaming-platform. Vores kunder skal kunne se tv, som det passer dem bedst, og vi har oplevet en høj efterspørgsel efter en app til Apple TV. Nu er vi klar til at lancere den efterspurgte app, som bliver tilgængelig for alle vores kunder fra i dag, og senere i september lancerer vi også en app til LG,” siger Jacob Mortensen, direktør for YouSee, og tilføjer, at kunderne samtidig får mulighed for selv at bestemme, om de vil have den fulde tv-oplevelse via tv-boksen eller den virtuelle oplevelse via apps.

Med app’en får kunderne adgang til en tv-oplevelse, som de kender fra deres tv-boks.

”Vi vil gerne gøre det nemmere for vores kunder at se tv på netop den måde, der passer dem bedst. Ved at gøre hele tv-pakken tilgængelig på Apple TV løfter vi kundeoplevelsen og skaber større fleksibilitet for vores kunder.”

Med lanceringen af den nye app kommer YouSee meget tæt på målet om at være til stede på alle de platforme, som danskerne benytter.

”Sidste år lancerede vi en app til de af vores kunder, der har et Android tv, og tidligere i år lancerede vi som den første distributør herhjemme en app til alle med et nyere Samsung-tv. Vi lancerer desuden en app til LG senere på måneden, og jeg er super glad for, at vi nu dækker alle de store platforme i Danmark og kan give vores kunder mulighed for at få en virkelig god virtuel tv-oplevelse, når de bruger en eller flere af vores apps,” siger Jacob Mortensen.

Fakta om YouSee’s nye app til Apple TV

• ”YouSee Tv & Film” hentes som en normal app via ”App Store” på dit Apple TV.
  • Brugerne logger ind med deres normale YouSee-login.
  • Herefter har brugerne adgang til det samme indhold, som de har på deres YouSee Tv & Film-tjeneste og deres tv-boks (dog er lejefilm og optagelse af programmer ikke tilgængelig endnu).
  • Streaming-tjenesten YouSee Tv & Film er gratis for alle YouSee tv-kunder.
  • Man skal have Apple TV 4 eller derover for at kunne downloade YouSee-appen.

Læs mere på yousee.dk/appletv.

Nyt rejseprogram med Peter og Esben: I Kina går det godt1.8.2018 07:34pressemeddelelse

Kommer kineserne til at overtage verden? Det har vi efterhånden hørt et stykke tid, og Peter Falktoft og Esben Bjerre har derfor pakket kufferterne og er fløjet til det enorme og højteknologiske land for at se nærmere på tingenes tilstand. ”Vi har længe drømt om at lave en reportage fra Kina, der jo i vores generation er det spanskrør, der trues med, hver gang vi skal have vedtaget politiske reformer. Det moderne Kina bliver målestokken og argumentationen for, at børnene skal gå mere i skole, de unge skal uddanne sig hurtigere, og de voksne skal arbejde i flere år. Det er både sundt og vigtigt, at vi ved lidt om, hvad det er for et land, der dikterer, hvor meget vi skal kunne her i Danmark, og det er grunden til, at Esben og jeg besluttede at lave et informativt og nysgerrigt rejseprogram fra Kina,” fortæller Peter Falktoft. På rejsen i Kina følger vi bl.a. Peter og Esben til en kinesisk forretningsmiddag, hvor der serveres 1000 år gamle æg og fuglefødder, på besøg i et munketempel, hv