Strategiske evner udløser initiativpris til Holsted-virksomhed

Fremsynet ledelse og dygtige medarbejdere står bag den mangeårige succes hos virksomheden Pro-Automatic, som nu bliver belønnet for den gode indsats med DI Sydvestjyllands initiativpris

Det er lettere sagt end gjort at træffe strategisk kloge valg. Men de gode resultater hos virksomheden Pro-Automatic i Holsted, viser tydeligt, at her bliver beslutningerne truffet med sikker hånd.

Virksomheden, som producerer eltavler, har været gennem en fantastisk udvikling siden opstarten i 1992 – og specielt i de seneste år er det gået rigtigt stærkt. Men virksomhedens ledelse, med direktør Michael Schrøder i spidsen, hviler ikke på laurbærrene og har netop sat nye aktiviteter i gang, som peger solidt ind i fremtiden.

Pro-Automatics evne til at lede både medarbejdere og forretning mod nye mål, bliver nu hædret med DI Sydvestjyllands Initiativpris 2017. Prisen overrækkes af DI Sydvestjyllands formand Jesper Toft Mathiasen i selskab med Vejens borgmester, Egon Fræhr tirsdag den 10. oktober.

- Der er ingen tvivl om, at den proces, Pro-Automatic A/S har været igennem, kun har kunnet lade sig gøre, fordi der er en meget dygtig og fremsynet ledelse og veluddannede medarbejdere. Virksomheden har udviklet sig fra at se op til de store i branchen til i dag selv at være den, der bliver set op til, siger formand for DI Sydvestjylland Jesper Toft Mathiasen.

Pro-Automatic har modsat mange andre virksomheder fastholdt produktionen i Danmark – og efter den seneste udbygning foregår hele produktionen endda under ét tag. Ledelsen har dermed fuld kontrol med både kvaliteten og udgifterne fra start til slut. Samtidig er der blevet mulighed for en større og mere effektiv produktion.

DI Sydvestjylland anerkender også det ansvar, som virksomheden tager for at uddanne en ny generation af dygtige håndværkere.

- Det er med stor glæde, vi ser, at Pro-Automatic A/S uddanner nye automatikteknikere. De gør det endda så godt, at flere lærlinge har fået topkarakteren 12 ved deres svendeprøve. Vi får hårdt brug for dygtige faglærte medarbejdere – specielt inden for det tekniske område, så derfor er det naturligvis også et ekstra skulderklap værd, sige formand Jesper Toft Mathiasen.

På trods af at Pro-Automatic er en familievirksomhed, har man også valgt at invitere nye investorer og kompetencer ind i ejerkredsen og bestyrelsen. Det er endnu et strategisk valg, som er truffet for at fremtidssikre og videreudvikle virksomheden.

- Den udvikling, Pro-Automatic A/S har været igennem, er en inspirerende fortælling, som kan minde andre virksomheder om, hvor vigtigt det er at tage bestik af konkurrencesituationen, så man på et oplyst grundlag kan træffe de rigtige strategiske valg, siger formand for DI Sydvestjylland Jesper Toft Mathiasen.

Med DI Sydvestjyllands Initiativpris 2017 er Pro-Automatic A/S blandt kandidaterne til at modtage DI’s nationale initiativpris, der uddeles på DI’s årlige konference for små og mellemstore virksomheder i 2018.

Kom til den lokale prisoverrækkelse:

Tirsdag den 10. oktober kl. 10.30
                    hos Pro-Automatic A/S, Søndermarken 16, 6670 Holsted

Fakta om DI Sydvestjyllands Initiativpris

DI Sydvestjylland overrækker hvert år sin initiativpris. Formålet med initiativprisen er at hædre virkelyst, kreativitet og skabertrang hos en mindre virksomhed i medlemskredsen.

Kriterier for prisen er:

• Virksomheden må ikke have over 100 ansatte i det år, hvor prisen uddeles. Hvis virksomheden evt. er i koncernsamarbejde med andre virksomheder, må det samlede antal ansatte maksimalt være 300.

• Virksomheden skal gennem særligt initiativ og virkelyst inden for afsætning, teknologi, uddannelse eller andre områder gennem en kortere årrække have skabt grundlag for vækst.

• Der vil også blive lagt vægt på udviklingen i nøgletal, eksempelvis omsætningen (bruttoavancen), årets resultat, egenkapitalen og/eller antal ansatte de seneste år.

I 2017 er et særligt kriterium desuden, at virksomheden har udvist en særlig vilje og strategisk evne til at lede medarbejdere og forretningen mod nye mål.

Billund er igen i år en af Danmarks bedste erhvervskommuner3.9.2018 21:30pressemeddelelse

Billund Kommunes indsats for at skabe de bedste rammer for job og vækst belønnes med en flot placering blandt landets 10 bedste erhvervskommuner. Det viser den nyeste udgave af Dansk Industris store årlige undersøgelse Lokalt Erhvervsklima, hvor 7.700 virksomheder medvirker. - I DI Sydvestjylland er vi meget imponeret af Billund Kommunes vedholdende og effektive arbejde for at tilbyde de bedst mulige forhold for virksomhederne i kommunen. Vi kan se, at virksomhederne er meget tilfredse med næsten alle de erhvervsvilkår, vi måler på, siger formand for DI Sydvestjylland Jens Damgaard. Billund er i år den ottende bedste erhvervskommune i landet. Det er ottende år i træk, at Billund placerer sig i top 10 i undersøgelsen. Årets placering er et lille skridt tilbage fra sidste års fjerde plads. Tilfredsheden kommer især til udtryk i virksomhedernes vurdering af kommunens skatter, afgifter og gebyrer, hvor Billund rent faktisk opnår den højeste tilfredshed af alle på landsplan. - Placeringen e

Erhvervslivet: Varde er blandt de bedste i Danmark til at få ledige i gang3.9.2018 21:30pressemeddelelse

Lave skatter baner vejen for godt erhvervsklima i Vejen3.9.2018 21:30pressemeddelelse