Strand & Donslund bliver en del af PwC

PwC har opkøbt konsulenthuset Strand & Donslund (S&D) og styrker dermed sin konsulentforretning inden for data- og it management. Med købet opnår PwC en stærk position inden for forretnings- og it-arkitektur samt data management og kan styrke rådgivningen i forbindelse med større digitale transformationer i såvel den offentlige som private sektor.

Michael Eriksen, partner og direktør for Advisory i PwC

Strand og Donslund (S&D) er et konsulenthus med 15 erfarne konsulenter og partnere. Firmaet rådgiver både offentlige og private kunder indenfor bl.a. forretnings- og it-arkitektur samt data management. Med opkøbet imødekommer PwC markedets stigende efterspørgsel efter rådgivning i forbindelse med den fortsatte digitalisering indenfor både den offentlige og private sektor.

”Opkøbet af S&D er en del af PwC’s strategi om at blive endnu stærkere på konsulentområdet inden for digitalisering og it management. Vi oplever et stort kundebehov om rådgivning og støtte ved større digitale transformationer, og det ønsker vi naturligvis at imødekomme,” fortæller Michael Eriksen, direktør for Advisory i PwC.

Det rette match
Firmaet har stor erfaring med og brancheviden om den offentlige sektor, forsyningsbranchen og finansielle sektor.

“Med opkøbet styrker vi PwC’s eksisterende ydelsesområder inden for it management, ligesom S&D’s kundeportefølje bestående af både offentlige organisationer og store danske selskaber passer godt til PwC’s markedssegmentering. Derfor er opkøbet et perfekt match for PwC og vores kunder,” siger Michael Eriksen.

De 15 medarbejdere og partnere i S&D bliver en del af PwC’s nuværende konsulentforretning, der tæller ca. 450 medarbejdere og partnere, heraf ca. 100 inden for it- og teknologirådgivning. PwC forventer yderligere vækst på området:

”Vi kender allerede S&D’s kompetencer rigtig godt, idet PwC anvender dem som underleverandør. Vi forventer, at PwC’s it management team over en treårig periode vil øge omsætningen væsentligt med den bredere ydelsespalette og det øgede antal medarbejdere og partnere,” fortæller Michael Eriksen.

Det bliver Per Strand, partner i S&D, der skal lede teamet i PwC:

”Vi glæder os meget til at blive en del af PwC. Kunderne får adgang til en langt større kompetencebase, og som en del af PwC vil vi i højere grad have mulighed for at byde ind i forbindelse med større digitale transformationer,” siger han.

Michael Eriksen, partner og direktør for Advisory i PwC

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er ca. 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 280.000 PwC'ere i 155 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.

PwC investerer i en omfattende modernisering af hovedkontor8.6.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I takt med genåbningen vender danskerne tilbage til deres arbejdspladser. De virtuelle møder kan ikke stå alene, og derfor investerer PwC nu i en omfattende modernisering af hovedkontoret på Strandvejen 44 i Hellerup. Det sker med et ønske om at skabe de bedste rammer for fremtidens arbejdsplads, der kan være med til at understøtte relationer til kolleger og kunder, kulturen og ikke mindst den enkelte medarbejders trivsel.