Aarhus Universitet: Aarhus BSS

Stort optag på ny retail uddannelse

Del

Interessen for som de første i Danmark at specialisere en erhvervsøkonomisk uddannelse på Aarhus BSS ved Aarhus Universitet inden for retail-branchen har været intet mindre end overvældende. Cirka 100 nye kandidatstuderende på Aarhus BSS startede i denne uge på en helt ny og specialiseret kandidatlinje inden for Commercial and Retail Management. Den store interesse for uddannelsen er både glædelig og overraskende.

Uddannelsen i Commercial and Retail Management blev udbudt sidste år, da Aarhus BSS indgik aftale med en lang række fremtrædende detail-, grossist- og leverandørvirksomheder om at uddanne de første cand.merc.’er med speciale i hele detailbranchens værdikæde fra efteråret 2020.

Topchefer for de fremtrædende virksomheder i branchen med Salling Groups CEO Per Bank og Bestseller-ejer Anders Holch-Poulsen i spidsen var selv med til at promovere uddannelsen over for de studerende på et stormøde i februar.

”Vi havde håbet på at kunne lave et hold på 30 studerende, de mest optimistiske talte om 60 studerende, men at antallet er tæt på 100 nye studerende, som startede i denne uge, er overraskende men meget glædeligt. Så stort et optag på en helt ny erhvervsøkonomisk linje har jeg ikke set i mange år, hvis nogensinde,” siger institutleder på Institut for Virksomhedsledelse på Aarhus BSS, Jacob Eskildsen.

Også formanden for kredsen af virksomheder, der har hjulpet uddannelsen på vej, de såkaldte Founding Partners, CEO i Fritz Schur Consumer Group Carsten Wandorf, glæder sig over den store interesse for den nye uddannelse.

”Jeg glæder mig naturligvis meget over, at de studerende med deres interesse kvitterer for, at samarbejdet mellem retailerne, mærkevareleverandørerne og en fremtrædende uddannelsesinstitution giver den nye generation en tro på de rigtig interessante uddannelses- og karrieremuligheder, der er i vores branche, hvor tingene er under konstant udvikling og forandring,” siger Carsten Wandorf.

Virksomhederne i Founding Partners vil spille en aktiv rolle i uddannelsesforløbet gennem gæsteforelæsninger, projektorienterede forløb og kandidatafhandlinger, ligesom de stiller et større antal relevante studiejob til rådighed for de studerende.

Fakta:

Founding Partners:

  • Arla
  • Bestseller
  • Danish Crown
  • JYSK
  • KFI Erhvervsdrivende Fond
  • Mærkevareleverandørerne – MLDK.dk
  • Rema 1000
  • Salling Group

Nøgleord

Kontakter

Institutleder Jacob Eskildsen
Institut for Virksomhedsledelse, Aarhus BSS, Aarhus Universitet
Tlf.: +45 31 60 81 00
Mail: eskildsen@mgmt.au.dk

Formand for Founding Partners Carsten Wandorf
Formand for MLDK og CEO Fritz Schur Consumer Group
Tlf.: + 45 40 32 62 67
Mail: formand.MLDK@mldk.org

Links

Information om Aarhus Universitet: Aarhus BSS

Aarhus Universitet: Aarhus BSS
Aarhus Universitet: Aarhus BSS



Om Aarhus BSS

Aarhus BSS er en bred business school ved Aarhus Universitet. Med ca. 15.700 dagsstuderende og flere tusinde deltidsstuderende, 275 ph.d.-studerende og godt 500 videnskabelige medarbejdere er Aarhus BSS en af Europas største business schools og Danmarks største universitære enhed inden for business og samfundsvidenskab med en stor faglig bredde.

Følg pressemeddelelser fra Aarhus Universitet: Aarhus BSS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aarhus Universitet: Aarhus BSS

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum