Største antal konkurser forårsaget af iværksættervirksomheder i februar

WalletForm har kigget på de seneste ændringer i iværksætterafdelingen og forberedt en undersøgelse af afskaffelsen af ​​IVS-selskaberne og det høje antal konkurser bagud, som i de seneste måneder har forårsaget tusindvis af mennesker mister deres job. I februar måned var den højeste procentdel af mennesker, der tabte deres job, forårsaget af iværksætterfirmaer.

I undersøgelsen foretaget af WalletForm blev der undersøgt et stort antal konkurser i IVS-sektoren. I februar måned var iværksætterfirmaerne ansvarlige for den højeste procentdel af mennesker, der mister deres job.

IVS fra 2014 til 2018

Siden 2014, da IVS blev introduceret, fik de en masse trækkraft og indtil 2018 blev i alt 41.200 af sådanne selskaber registreret. På trods af en sådan stor interesse kan kun mindre end 10 procent eller 4100 virksomheder betragtes som aktive (med ansatte eller en omsætning på 1 mio. DKK).

For at se dette indhold fra vb06yu6mnj-flywheel.netdna-ssl.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Højeste procentdel af tabt job

I de sidste mange år har ca. 5 procent af de samlede IVS-virksomheder resulteret i konkurser. Blandt de aktive virksomheder var konkursprocenten ca. 6 procent. Aktive virksomheder henviser til dem, der har medarbejdere eller en årlig omsætning på 1 mio. DKK eller derover. Sammenlignet med alle virksomheder med selskabsskema er konkurserne i IVS'er 4-5 gange højere, hvilket betyder 0,9 procent for alle virksomheder og 1,3 procent i aktive virksomheder.

IVS til ApS

Den 28. februar 2019 var der foreslået et lovforslag om at annullere sådan form for iværksætteri eller de såkaldte IVS'er. For at eksisterende IVS'er skal overleve, sænkes kapitalen fra 50.000 kr. til 40.000 kr. for selskaber med begrænset ansvar, også kendt som APS'er, hvortil IVS'erne skal registreres igen inden for en periode på to år.

Konvertere IVS til ApS:

● At eje et IVS iværksætterfirma betyder, at virksomheden konverteres til et ApS inden for en periode på to år fra datoen for tiltrædelsen træder i kraft.

● For at omdanne virksomheden kræves det, at selskabet har erhvervet kapitalen på  40.000 kr., hvilket er et lovkrav for at kunne oprette et ApS. Før hovedstaden var 50.000 kr. og nu blevet sænket med 10.000 kr.

● En revisor skal udføre transformationsprocessen. Revisor skal oplyse om, at aktiekapitalen på 40.000 DKK er til stede i selskabet.

● Størstedelen af ​​de nuværende iværksættervirksomheder er oprettet for under 25.000 kr. I selskabskapital. Det betyder, at den toårige afviklingsperiode skal bruges til at spare 40.000 kr., Så omregningen kan ske i praksis.

Læs hele historien om WalletForm.