Coop Danmark A/S

Storbyerne er mest laktosefri

Del
Salget af laktosefri mejeriprodukter er steget med 250 procent siden 2015. Det er især i København og Århus, at forbrugerne vælger laktosefri.
Kilde: Coop Analyse, salget af laktosefri mejeriprodukter pr. 1000 kunder i Coops butikker. Jo mørkere farve, desto højere forbrug.
Kilde: Coop Analyse, salget af laktosefri mejeriprodukter pr. 1000 kunder i Coops butikker. Jo mørkere farve, desto højere forbrug.

Siden 2015 er salget af laktosefri mejeriprodukter som mælk, fløde, yoghurt og hytteost steget med 250 procent. 

Særligt i de store byer - København og Aarhus - er det laktosefri alternativt populært. Mens vest- og nordjyderne bruger markant færre laktosefri produkter.

Københavnerne drikker og spiser dobbelt så meget laktosefri som nordjyderne.

”Det er tydeligt, at der er kommet mere opmærksomhed på laktose, og at flere danskere vælger de laktosefri alternativer. Uanset om man har fået konstateret laktoseintolerans eller ej,” siger analysechef i Coop, Lars Aarup.

En spørgeskemaundersøgelse gennemført af Coop Analyse viser desuden, at 9 procent af danskerne gerne vil undgå laktose i deres kost.

Laktosefri mælk udgør i dag godt tre procent af det samlede mælkesalg i Coop.

Kontakter

Analysechef Lars Aarup 3091 9266

Billeder

Kilde: Coop Analyse, salget af laktosefri mejeriprodukter pr. 1000 kunder i Coops butikker. Jo mørkere farve, desto højere forbrug.
Kilde: Coop Analyse, salget af laktosefri mejeriprodukter pr. 1000 kunder i Coops butikker. Jo mørkere farve, desto højere forbrug.
Download

Links

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye