Storbyerne er mest laktosefri

Salget af laktosefri mejeriprodukter er steget med 250 procent siden 2015. Det er især i København og Århus, at forbrugerne vælger laktosefri.

Kilde: Coop Analyse, salget af laktosefri mejeriprodukter pr. 1000 kunder i Coops butikker. Jo mørkere farve, desto højere forbrug.

Siden 2015 er salget af laktosefri mejeriprodukter som mælk, fløde, yoghurt og hytteost steget med 250 procent.

Særligt i de store byer - København og Aarhus - er det laktosefri alternativt populært. Mens vest- og nordjyderne bruger markant færre laktosefri produkter.

Københavnerne drikker og spiser dobbelt så meget laktosefri som nordjyderne.

”Det er tydeligt, at der er kommet mere opmærksomhed på laktose, og at flere danskere vælger de laktosefri alternativer. Uanset om man har fået konstateret laktoseintolerans eller ej,” siger analysechef i Coop, Lars Aarup.

En spørgeskemaundersøgelse gennemført af Coop Analyse viser desuden, at 9 procent af danskerne gerne vil undgå laktose i deres kost.

Laktosefri mælk udgør i dag godt tre procent af det samlede mælkesalg i Coop.

Analysechef Lars Aarup 3091 9266

Jette Frölich skaber julehjerte til Irma12.9.2019 09:30:07 CESTPressemeddelelse

Designeren Jette Frölich har skabt et smukt ornament som symbol på kærlighed og omtanke, specielt til Irma. Det nye julehjerte med den klassiske Irma-pige fås naturligvis kun i Irma. (Pris: 99 k). Jette Frölich's unikke og håndlavede designs er kendt overalt i verden for deres lethed og elegance. Og de benyttes såvel til hverdag som til højtid og fest. Dette hjerte kan anvendes som ophæng på vinterens grene, i en vase eller som midtpunkt i en krans. Men det kan anvendes året rundt, som pynt i sommerens vinduer, og se det bevæge sig i den blide sommervind. Yderligere information: Konceptchef Anette Christensen, Irma, 51 59 38 54 Anette.b.christensen@irma.dk Foto til fri brug er vedhæftet og vareprøve fremsendes efter ønske (send mail til: jens.juul.nielsen@coop.dk)