Ribe Boligforening

Stor tilslutning til traditionsrig juletræsfest i Ribe Boligforening

Helt siden 1941 har Ribe Boligforening afholdt juletræsfest for beboere og deres pårørende. I år var tilslutningen den højeste nogensinde, da boligforeningen den 28. december lukkede Ribehallen op for gæster, julemand, sang og store smil.
226 beboere og deres pårørende var til juletræsfest i Ribehallen arrangeret af Ribe Boligforening.

”En rigtig dejlig juletræsfest på tværs af generationer. Og som voksen er det dejligt at opleve børnenes glæde ved musik, dans og sanglege – helt ligesom barndommens juletræsfest,” siger Inga Hammer, der beboer og frivillig fra afd. 55/Støberihusene i Ribe Boligforening.

Sammen med 226 tilmeldte – heraf 117 børn – deltog hun i juletræsfesten, der er blevet afholdt siden 1941, dette år for første gang i Ribehallen.

”På grund af den store tilslutning valgte vi at afholde juletræsfesten i Ribehallen. Det fungerede rigtig godt, og børnene havde en skøn eftermiddag i julens tegn. Mange af de ældre sagde, at ’det var en fest, som da de selv var børn’, og når det kommer til jul, er det jo et kvalitetsstempel,” siger Lui Hellestrup Bruggisser, der er boligsocial medarbejder i Ribe Boligforening og har stået for koordineringen af festen. Han tilføjer, at endnu flere var tilmeldt juletræsfesten, men måtte blive hjemme på grund af sygdom.

Frivillighed og fællesskab

At juletræsfesten for de mange tilmeldte kan blive en realitet år efter år, skyldes det kæmpe engagement fra boligforeningens mange frivillige. Fire medlemmer af boligforeningens organisationsbestyrelse havde overblikket på dagen for de syv frivillige beboere, der havde meldt sig som julehjælpere.

”Til denne juletræsfest har vi haft stor tilslutning fra vores tosprogede familier, også de, der måske ikke fejrer traditionel dansk jul. Det er fantastisk at se, hvordan alle får noget godt med sig fra sådan en dag. Det er supergodt for fællesskabet med fælles oplevelser og referencer i vores boligforening,” siger Lui Hellestrup Bruggisser.

Billeder

Lige siden 1941 har juletræsfesten været en tradition i Ribe Boligforening.
Agnes på to år nød en dag med juletræ, julemand og en masse andre børn.

Information om Ribe Boligforening

Ribe Boligforening