Stor stigning I antallet af job-annoncer

Fra den 4 til den 14 maj er antallet af job-annoncer I Danmark steget med mere end 20 procent – fra 15.821 job-annoncer til 19.052 job-annoncer.

Det viser en opgørelse fra Jobsearch.dk, som er Danmarks største søgemaskine for job.

Udviklingen I antallet af job-annoncer I Danmark kan ses direkte her: https://www.jobsearch.dk/jobstatistik

”Der er tale om en ret vild vækst I antallet af job-annoncer. Der er formentlig tale om en ketchup-effekt, hvor virksomhederne udbyder alle de stillinger, de ellers har holdt tilbage pga. corona-krisen. Det er en meget positiv udvikling med tanke på alle de ledige og kommende ledige, der skal ud og søge job”, siger Thomas Barfod, direktør fra jobsearch.dk.

I forbindelse med corona-krisen har der været set et kæmpe-fald på cirka 43 procent I antallet af job-annoncer, fra 27.570 job-annoncer den 15. februar til 15.821 jobannoncer den 4. maj.

Jobsearch.dk samler alle stillinger I Danmark igennem crawling af jobsektionerne på virksomhedernes hjemmesider. Jobsearch.dk opdaterer sit indhold automatisk 6 gange hver dag ud fra virksomhedernes jobsektioner og giver derfor et helt opdateret billede af tilnærmelsesvist alle udbudt job-annoncer I Danmark.

Yderligere info:
tsb@jobsearch.dk

Jobsearch.dk er Danmarks store jobsøgemaskine og platform for jobmarkedet. Vores klare og dedikerede mission er at samle alle jobs, alle ansættende ledere, alle rekrutteringsfirmaer og alle jobsøgere ét sted og skabe de mest dynamiske muligheder for match, kommunikation og direkte interaktion mellem alle på jobmarkedet. Vi demokratiserer med andre ord al viden om og på jobmarkedet til fordel for alle. Læs mere om Jobsearch.dk her.

Følg pressemeddelelser fra Jobsearch.dk ApS

Flere pressemeddelelser fra Jobsearch.dk ApS