Stor opbakning til lokalt cykelløb i Spentrup

I morgen går det løs: Over 200 cyklister er klar, og det gode vejr er bestilt. Vanen tro står Spentrup IF og Sparekassen Kronjylland bag cykelløbet Tour de Spentrup. Løbet foregår torsdag 24. maj og har tre ruter, så alle kan være med.

Det tegner til, at vejret igen i år er med Tour de Spentrup. Billedet er fra 2016.

Starten går fra Sparekassen Kronjyllands Spentrup-afdeling på Jennumvej.

− Når cyklen er luftet, mødes vi igen ved Sparekassens afdeling. Her serverer vi grillpølser, øl og vand, så vi håber, at vejret er med os, og at rigtig mange vil bakke op og deltage i en hyggelig tradition i Spentrup. Cykelløbet har de seneste mange år været en stor succes og er med til at styrke fællesskabet i byen, lyder opfordringen fra Jacob Tange, der er afdelingsdirektør i Sparekassens afdeling i Spentrup.

− Som byens lokale pengeinstitut støtter vi op om, hvad der sker i Spentrup og har et tæt samarbejde med Spentrup IF, hvor vi netop er fortsat som hovedsponsor, fortæller afdelingsdirektøren.

Områdets beboere deltager med både familie, naboer og venner, og mere end 200 er tilmeldt. Der har været sidste tilmelding til det hyggelige cykelløb.

Fællesskabet i Spentrup var for alvor også synligt til Fladbroløbet 6. maj, hvor byen stillede med et kæmpehold, der havde eget telt. Her deltog over 200 borgere fra Spentrup og omegn iført Spentrup t-shirts.

Salg af Sparinvest vil styrke Sparekassen Kronjylland1.3.2019 08:38:07 CETPressemeddelelse

Sparekassen Kronjylland er en del af ejerkredsen bag Sparinvest, som i dag har indgået en betinget aftale om at sælge 75 procent af aktiekapitalen til Nykredit for 2.245 millioner kroner, ligesom der inden overdragelsen vil blive udbetalt 155 millioner kroner i udbytte. Hvis salget går igennem, vil det give Sparekassen en indtægt på 94 millioner kroner plus udbytte. Salget kan desuden styrke Sparekassens kapital og samtidig sikre et fortsat stærkt investeringssamarbejde til gavn for både kunder og Sparekassen. Hvis salget går igennem, bliver Sparekassens egentlige kernekapital- samt kapitalprocent øget med cirka 0,9 procentpoint, dels på grund af den ekstraordinære indtægt og udbyttebetalingen, dels på grund af reduktion i fradraget i kapitalgrundlaget for kapitalandele i andre finansielle virksomheder. - Kapitalkravene stiger betydeligt i disse år, og her vil et eventuelt salg være et af flere redskaber til at sikre, at Sparekassen også i årene fremover har en stærk og rigelig polstri