Stor interesse for at skifte bank digitalt

Flere og flere familier undersøger muligheden for at skifte bank via Mybankers digitale platform. Alene i Nordsjælland har knap 1100 familier i 3. kvartal benyttet det digitale alternativ til den mere tidskrævende proces med selv at tage kontakt til bankerne. Det svarer til en stigning på 63% i forhold til samme kvartal i 2017.
Er man allerede boligejer, eller overvejer man at blive det, kan det være en god ide at undersøge de forskellige muligheder for finansiering eller refinansiering af boligen hos flere banker inden man beslutter sig.

På landsplan har Mybanker oplevet en vækst på 48% fra 3. kvartal 2017 til 3. kvartal 2018 blandt familier, der sætter deres privatøkonomi i udbud og lader bankerne konkurrere om at få dem som kunder.

”Selvom danskerne generelt er meget loyale overfor deres bank, så oplever flere og flere også, at deres nuværende bank ikke er den rette for dem i den situation, som de står i nu. Derfor er de interesseret i at undersøge andre muligheder. Vi tilbyder en digital løsning, der er gratis at benytte og hvor kunden kan få op til tre tilbud fra andre banker. Det benytter flere og flere sig af,” siger Ulrik Marschall, der er kommunikationschef hos Mybanker.

Især en fordel for boligejere

”Både rådgivning og finansieringsforslag kan være anderledes hos nabobanken. Og da bankerne især er meget interesserede i at få nye boligkunder, oplever vi også at mange af vores kunder, der vil låne penge til bolig, får nogle attraktive tilbud at forholde sig til,” siger Ulrik Marschall.

Det er let at skifte bank

Undersøgelser viser, at mange danskere afholder sig fra at skifte bank, fordi de synes at det er besværligt. Den øgede digitalisering, har dog gjort det meget lettere, da alle nødvendige dokumenter ofte findes digitalt og derfor lettere kan deles med banken. Samtidig kan mødet med den nye bank også klares over telefon eller via pc, hvis man ikke har tid eller mulighed for at møde op i banken.

Billeder