Stor interesse for at blive forbrugervalgt bestyrelsesmedlem i Assens Forsyning A/S

Kunderne hos Assens Forsyning A/S kan sætte deres kryds ud for én af hele otte kandidater, når de i perioden 30. august til 12. september går til valgurnerne.
Assens Forsyning A/S holder forbrugervalg, hvor der skal vælges to medlemmer og to suppleanter til bestyrelsen. Valget gennemføres elektronisk i perioden 30. august til 12. september. Illustration: Assens Forsyning A/S/Adobe Stock.

Otte kandidater stiller op
At Assens Forsyning A/S befinder sig i en spændende udvikling med vigtige opgaver inden for blandt andet klimatilpasning og forsyning af kritisk infrastruktur, afspejler sig i interessen for at stille op til årets forbrugervalg. Ved fristens udløb, havde hele otte personer meldt deres kandidatur og dokumenteret det nødvendige antal stillere. Det er dobbelt så mange, som ved sidste valg, der fandt sted i 2017.

”Vi glæder os meget over den store interesse, der er for at stille op til forbrugervalget og for at være med til at præge udviklingen – dels i vores selskab, men også i de ydelser, vi leverer til kunderne. Vi glæder os også meget over, at kandidaterne alle har relevante erfaringer og forudsætninger, der i samarbejde med den øvrige bestyrelse, kan være med til at styrke Assens Forsyning A/S som en effektiv og veldrevet virksomhed, der har fokus på kundeservice, forsyningssikkerhed og på at gennemføre de planer, byrådet i Assens Kommune har vedtaget politisk,” siger administrerende direktør Birger Strandby Ernst.

Dem, der kan stemmes på
De otte kandidater, der stiller op til Forbrugervalg 2021, og som der kan stemmes på fra 30. august til 12. september, er (nævnt i alfabetisk rækkefølge):

• Claus Steen Nielsen, Tommerup
  • Helle Krummedige Andersen, Haarby
  • Jørgen Skov Petersen, Assens
  • Lars Skjærris, Aarup
  • Lisa Pontoppidan, Assens
  • Palle Beiskjær, Assens
  • Steen-Ove Teisner, Glamsbjerg
  • Søren Edlefsen, Assens

Læs mere om kandidaterne på https://stemonline.dk/assensforsyning/kandidater.

• Assens Forsyning A/S holder forbrugervalg, hvor der skal vælges to repræsentanter og to suppleanter til bestyrelsen. Valget finder sted elektronisk fra 30. august til 12. september 2021
  • En kandidat skal, for at blive opstillingsberettiget, kunne fremvise minimum 10 og maksimum 20 underskrevne erklæringer fra stillere blandt forbrugerne hos Assens Vandværk A/S, Assens Spildevand A/S og Assens Rensning A/S
  • Enhver myndig forbruger under Assens Vandværk A/S, Assens Spildevand A/S og Assens Rensning A/S kan stemme. Hver husstand/virksomhed har én stemme
  • Bestyrelsen for Assens Forsyning A/S tæller 10 medlemmer, som er valgt på flg. måde:
    - 5 medlemmer valgt af byrådet i Assens Kommune
    - 3 medlemmer valgt af medarbejderne hos Assens Forsyning A/S
    - 2 medlemmer valgt af forbrugerne
  • Forbrugervalget finder sted iht. bekendtgørelse nr. 722 af 16. juni 2012 om forbrugerindflydelse i vand- og spildevandselskaber – jf. https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2012/772
  • De valgte kandidater offentliggøres 13. september 2021 og tiltræder ved den ordinære generalforsamling i maj 2022