Stor ejendom i indre København sættes til salg af statens ejendomsselskab

Statens ejendomsselskab, Freja Ejendomme, sætter i dag en markant ejendom til salg med en yderst attraktiv placering tæt på Strøget i København. Ejendommen dækker over hele tre delvist forbundne bygninger.
Fiolstræde 10 - billedkreditering Esoft

Dagens nye ejendom finder man i Københavns gamle studenterkvarter tæt på Københavns Universitet. Blandt de smalle, hyggelige gågader mellem Strøget og Nørreport Station ligger her Fiolstræde 10, Store Kannikestræde 18 samt baghuset Store Kannikestræde 18A, som er tre delvist forbundne bygninger med to hyggelige, forbundne baggårde. I umiddelbar nærhed af ejendommen finder man udover Københavns Universitet også Københavns Domkirke, Rundetårn samt Strøget og Købmagergade.

De tre bygninger er oprindeligt opført til beboelse, men har senest fungeret som kontor og administration for Københavns Universitet. I stueetagen i Fiolstræde 10 ligger en bogcafé og resten af de tre bygninger står i dag tomme. Fremtiden rummer derfor flere muligheder for denne markante udviklingsejendom. Det fortæller Per Kondrup, salgschef i Freja Ejendomme:

”Det er klart, at med en placering som denne midt i København, er der flere oplagte muligheder. Man kan sagtens fortsætte med at anvende bygningerne til kontorer, men muligheden for at konvertere dem til boliger er også nærliggende. Det er en rigtig flot udviklingsejendom med mange kvadratmeter og i nogle historiske rammer”.

Fiolstræde 10 og Store Kannikestræde 18 er begge opført i 1867, imens Store Kannikestræde 18A er fra 1850. Tilsammen rummer de tre bygninger et samlet areal på 2.764 m2 ekskl. tagetager.

Freja Ejendomme har overtaget ejendommen fra Bygningsstyrelsen og de tre bygninger har senest fungeret som kontorer og administration for Københavns Universitet.

Colliers varetager salget af denne ejendom på vegne af Freja Ejendomme. Læs mere om ejendommen på www.frejaejendomme.dk.

I sidste uge satte Freja Ejendomme ligeledes markante ejendomme til salg. Her var der tale om Hornbæk Hospital og en palæejendom i Amaliegade. Dem kan man læse mere om her.

Dagens nye ejendom:

Fiolstræde 10, 1171 Kbh. K. og Store Kannikestræde 18 og 18A, 1169 Kbh. K.

Freja Ejendomme: Thomas Endelt Andersen (50705334, tea@frejaejendomme.dk)

Fiolstræde 10 - billedkreditering Esoft
Baggård til Fiolstræde 10 - billedkreditering Esoft
Store Kannikestræde 18 - billedkreditering Esoft