Stor dansk modefusion skal cementere Københavns position som Nordens modehovedstad
Når Copenhagen Fashion Week løber af stablen i sommeren 2023, bliver det med et helt nyt og forstærket messelandskab. De to konkurrerende modemesser CIFF og Revolver slår sig nemlig sammen for at skabe en endnu stærkere modeuge i København.
Alt sammen til glæde for de mange tusinde besøgende indkøbere og pressefolk og dermed i sidste ende til gavn for den samlede skandinaviske modebranche, byen København og de mange hundrede brands, der udstiller og deltager i modeugen.
Det nye set-up er svaret på et længe efterspurgt ønske fra modebranchen om én samlet og koordineret modeby og ordreplatform. Fremadrettet skal alle kræfter nu bruges på at skabe endnu mere relevans, merværdi og udvikling.
Vil udnytte Københavns unikke momentum
Formålet med den nye konstellation imellem CIFF og Revolver er at forny og udvikle den samlede messeoplevelse og derved også drage fordel af det store momentum, som København lige nu nyder godt af qua de seneste års succesfulde håndtering af pandemien. Dette naturligvis sammenholdt med den fortsat store internationale interesse for skandinavisk mode.
Fremadrettet vil København således stadig have to forskellige messekoncepter i form af CIFF i Bella Center og Revolver i Øksnehallen. Begge messer vil dog fremover blive koordineret, så både diversiteten, det skandinaviske islæt samt byen Københavns mange forskellige facetter og kvaliteter fastholdes i den totale oplevelse.
“One Copenhagen” - Én samlet organisation, to forskellige messekoncepter
Begge organisationer samles under én paraply med fysisk hovedkontor i forlængelse af de permanente CIFF Showrooms i Bella Center Copenhagen. Således følger hele Revolvers organisation med over i det nye set-up.
Founder & Creative Director Revolver, Christian Maibom, udtaler:
”Jeg er megastolt over den opnåede løsning. Det har krævet vilje, tid og hårdt arbejde fra alle parter at nå i mål. Ved netop at forene hver af de to organisationers unikke kvaliteter, kan vi i fællesskab levere en fantastisk og fremtidssikret løsning, som jeg både personligt og sammen med resten af Revolver-teamet mere end glæder mig til fortsat at være en del af.”
Et ”power move” som allerede kan mærkes til februar
Allerede til den nært forestående udgave af den københavnske modeuge i februar 2023, der således bliver den sidste i det hidtidige set-up, vil de mange besøgende indkøbere og udstillende brands kunne opleve et snert af fremtiden: Shuttle bus-service mellem de forskellige venues samt fælles buyer information og udveksling er blot en flig af de tiltag, der allerede er på tegnebrættet.
Director of CIFF, Sofie Dolva, siger:
“Jeg går ydmygt og dybt begejstret til opgaven med at stå i spidsen for den nye, fælles organisation, der med to unikke ben står på skuldrene af nogle af de stærkeste, mest kompetente og erfarne messekræfter, Skandinavien har at byde på. Nu sætter vi alt ind på at skabe endnu mere udvikling og værdi for modeugens mange interessenter. Denne fusion bliver det største power move, den europæiske modemessebranche har oplevet i mange år.”
Citater fra aktører i branchen
Thomas Klausen, adm. direktør hos Dansk Mode og Textil
”Det er et mangeårigt ønske fra branchen. Der bliver nu samlet et vinderhold, som har de bedste forudsætningerne for at tage kampen mod de største internationale modeuger. Sammenlægningen kommer til at betyde, at indkøbere og pressefolk får en oplevelse i den absolutte top, når de besøger København til modeugen. Det får kæmpe betydning for den danske modebranche.”
Nikolai Klausen, direktør i brancheforeningen WEAR
”Det er meget positivt for den danske modebranche. Når man styrker modeugen, så styrker man også eksportmulighederne for de mange danske virksomheder, der driver forretning inden for mode- og tekstilbranchen.”
Cecilie Thorsmark, CEO for Copenhagen Fashion Week:
”Copenhagen Fashion Week har længe været Nordeuropas største og vigtigste modeuge takket være kombinationen af en stærk handelsplatform og en stærk showscene. Med konsolideringen af messerne er der alle forudsætninger for at styrke salgsplatformen yderligere, da det bliver nemmere for både udstillere og indkøbere at navigere. Det er en stor milepæl for Københavns modeuge og det er - vigtigst af alt - en sejr for branchen.”
Kit Lykketoft, direktør for events og erhvervsturisme i Wonderful Copenhagen.
”Hovedstaden har igennem en årrække opbygget en stærk global position som destination for erhvervsturisme, herunder både videnkongresser, events og større kommercielle begivenheder. Det er især lykkedes ved at samle aktørerne på tværs i fælles indsatser og fokus og derved opnå større gennemslagskraft. Copenhagen Fashion Week er en vigtig begivenhed i hovedstaden, både fordi den er årligt tilbagevende, og fordi den understreger, at vi er en helårsdestination. Så vi glæder os over et styrket Copenhagen Fashion Week.”
Nøgleord
Kontakter
Mads Kolby
Tlf:53 74 56 57Billeder
Information om Bellagroup A/S
Om Bellagroup
Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.
Venuedelen består af kongres- og mødedestinationen Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tællerbl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og LEGO World.
Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Andet programrul til Copenhagen Gaming Week 2025 afsløret: Stærke navne og unikke oplevelser føjes til line-uppet i vinterferien17.12.2024 14:50:30 CET | Pressemeddelelse
Bella Arena og Bella Center Copenhagen står klar til at tage imod endnu flere af gaming-verdenens største stjerner og de mest efterspurgte aktiviteter indenfor alle genrer af spilkulturen, når Copenhagen Gaming Week løber af stablen d. 13., 14. og 15. februar 2025. Med andet programrul tilføjes nu en lang række publikumsfavoritter, der spænder fra underholdende YouTube-stjerner til gaming-legender og interaktive oplevelser.
Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) præsenterer NEUDEUTSCH til den 64. udgave af CIFF i København 28.-30. januar 202516.12.2024 09:59:17 CET | Pressemeddelelse
CIFF er stolte af at annoncere tilbagekomsten af det tyske talentkollektiv NEUDEUTSCH ved messens 64. udgave i København fra 28. til 30. januar 2025. Med afsæt i succesen fra sidste sommers samarbejde viderefører kurator Julian Daynov sin mission om at præsentere spirende designtalenter og skabe international opmærksomhed omkring den kunstneriske vision og det kommercielle potentiale hos nye tyske designere.
Crowne Plaza Copenhagen Towers ansætter Malene Friis som ny General Manager10.12.2024 10:27:31 CET | Pressemeddelelse
Med omfattende international erfaring og direktørerfaring fra en række københavnske hoteller træder Malene Friis pr. 16. december ind som General Manager for IHG-hotellet, der siden 2009 har opbygget en stærk bæredygtighedsfortælling midt i Ørestad. Samtidig træder hun ind i den øverste ledelse af Bellagroup, som driver Crowne Plaza Copenhagen Towers side om side med Bella Center Copenhagen, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel.
Mere sjæl og samvittighed i julegaverne: Indendørs gigantloppemarked udvider med kunsthåndværk i weekenden3.12.2024 11:23:14 CET | Pressemeddelelse
Over halvdelen af alle danskere ønsker at købe eller modtage en genbrugt julegave, viser flere undersøgelser. I en tid, hvor kinesiske lavpriswebshops dominerer, viser en tydelig modbevægelse, at bæredygtig omtanke og ønsket om unikke og personlige gavefortællinger også står stærkt. Det får nu Københavns største indendørs loppemarked i Bella Center til at udvide med et helt nyt område.
Jonas Lilleskov Nielsen tiltræder som kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena25.11.2024 09:29:38 CET | Pressemeddelelse
Med en stærk baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena. Jonas kommer fra en stilling som Managing Director for foodtech-virksomheden Selecta i Danmark og Norge, ejet af kapitalfonden KKR, og har tidligere tilbragt næsten 13 år i Telmore, hvor han som direktør for salg og kundeservice stod i spidsen for markante, kundeorienterede transformationer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum