Stofa: Vi har gjort alt for at undgå, at vores kunder kommer i klemme

Stofa har det seneste stykke tid arbejdet hårdt på at finde en løsning, der fortsat kan sikre kunderne i og omkring Aarhus adgang til selskabets tv og internet.
En voldgiftssag mellem Stofa og AFAA har resulteret i, at AFAA har besluttet at købe nettet i og omkring Aarhus. Det har de mulighed for, da der i kontrakten er en forkøbsret tilbage fra 1978, som de har ønsket at benytte. Sagen blev afgjort i august, og overdragelsen sker pr. 1. december. Det betyder, at AFAA fra 1. december har fuld råderet over nettet, og derfor også beslutter, hvem de ønsker at samarbejde med.
Stofa har i den forbindelse præsenteret flere forskellige tilbud, der sikrer, at Stofa fortsat kan levere tv og internet til de berørte kunder, men AFAA har valgt, at Stofa ikke skal være en del af nettet fremadrettet.
- Vi har gjort alt for at sikre, at kunderne ikke bliver påvirket af AFAAs overtagelse af nettet. AFAA har ikke ønsket at lade os forsætte som en af flere udbydere på nettet, og derfor bliver kunderne nu bragt i en situation, hvor de risikerer at stå uden tv og internet pr. 1. december. Det er vi virkelig kede af, siger Lise Bering, som er kommerciel direktør i Stofa.
Stofa er i en situation, hvor man ikke har andre muligheder end at opsige samtlige kunder på det net, som AFAA overtager pr. 1. december.
- Vi har samarbejdet med AFAA om at levere tv og internet til foreningens medlemmer i en meget lang årrække, og vi føler et stort ansvar over for kunderne. Det ærgrer os derfor meget, at AFAA har opsagt samarbejdet, og det her er en sag, som vi hverken har ønsket eller initieret. Men uden en aftale med AFAA kan vi ikke gøre andet end at opsige kunderne, siger Lise Bering.
De berørte kunder vil i løbet af den næste uges tid modtage enten et brev eller en mail fra Stofa, der beskriver, hvad de skal gøre, når forbindelsen lukker pr. 1. december.
Kontakter
Anne LaursenKommunikationspartner, Norlys Digital
Tlf:26 29 84 53annlau@norlys.dkBilleder
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.
Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Billigste elpris i mere end et år: Særligt to timer var rekordlave i juni5.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I juni lå den rene elpris på 0,43 kr. per kWh i gennemsnit. Det er det laveste niveau i knap halvandet år. Den lave pris dækker også over større udsving i løbet af dagen, og derfor kan der være penge at spare, hvis man planlægger sit forbrug efter de billigste timer.
Norlys føjer 275 nye ladeudtag til sit landsdækkende netværk efter opkøb2.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys udvider med købet af den østjyske energikoncern AURAs offentlige ladeforretning sit landsdækkende ladenetværk med mere end 275 ladeudtag og runder nu 7.700 offentlige ladeudtag fordelt i hele landet.
Rekord for anden måned i træk: Aldrig har der været flere timer med negative elpriser1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hele 182 gange i juni har de danske forbrugere indtil videre kunnet glæde sig over, at de rene elpriser har været helt nede på minus-niveau.
Ny app skal hjælpe danskerne med at få styr på skærmtiden19.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys er gået sammen med organisationen Digitalt Ansvar om at bekæmpe usunde skærmvaner og lancerer appen "Skærm Tiden" som en konkret hjælp til at tage kontrollen tilbage over mobilen.
Er din bolig en af de gule eller orange prikker på kortet? Så er det nu, du skal søge støtte fra Bredbåndspuljen til bedre internet11.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bare et enkelt klik på et kort kan give danskere i områder med dårlig internetdækning svar på, om de kan få støtte til hurtigere internet gennem den offentlige Bredbåndspulje. De husstande, der kan søge som enkeltadresser, skal dog være hurtigt ude, hvis de skal nå at komme i betragtning til støtten.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum