Stofa

Stofa Fiber køber RAH Fiberbredbånds kunder

RAH Fiberbredbånd sælger sine fiberkunder til Stofa Fiber. Det sker i forlængelse af, at RAH Fiberbredbånd åbner fibernettet og fokuserer sine aktiviteter som ren fibernetejer. Dermed overtager Stofa Fiber, der er ejet af energi- og telekoncernen Norlys, omkring 11.000 fiberkunder beliggende i Ringkøbing-Skjern-området.

RAH Fiberbredbånd blev søsat i et samarbejde mellem det lokale energiselskab RAH, Thy-Mors Fibernet og Norlys med det formål at udrulle fibernet i Ringkøbing-Skjern-området. Nu overdrager RAH Fiberbredbånd kunderne til Stofa Fiber, som er ejet af Norlys, og dermed kan 11.000 vestjyder se frem til at blive kunde i Norlys på fiberområdet.

- Som medejer af RAH Fiberbredbånd og én af Danmarks største internetudbydere var det nærliggende for os at overtage det fulde ejerskab for kunderne. Vi har allerede et stort kendskab til kunderne, fordi vi fra dag 1 har håndteret alt salg, kundeservice og support for dem. Derfor glæder vi os bare endnu mere til at byde dem officielt velkommen til Stofa Fiber og de spændende produkter, vi kan tilbyde dem, fortæller Sune Nabe Frederiksen, der er adm. direktør i Norlys Digital.

For RAH Fiberbredbånd betyder aftalen, at selskabet kan fokusere forretningen på udrulning af fiber og på sigt åbne fibernettet for andre tjenesteudbydere til glæde for alle RAH’s andelshavere.

- Aftalen med Norlys lå lige til højrebenet, fordi Norlys via medejerskabet af RAH Fiberbredbånd allerede er en del af familien og kender vores kunder. Derfor er vi heller ikke i tvivl om, at kunderne er i trygge hænder i fremtiden. Med aftalen kan vi fokusere på vores kerneforretning som ren netejer, hvor vi fortsat vil udvikle og udbygge fibernettet i vores forsyningsområde og i løbet af 2021 åbne fibernettet, fortæller Jacob Møller, bestyrelsesformand i RAH Fiberbredbånd.

Flere muligheder til kunderne
På den helt korte bane får ejerskiftet ikke nogen indvirkning på kundernes internet, tv og telefoni, og man skal derfor ikke foretage sig noget. Kunder i RAH Fiberbredbånd vil inden længe modtage et brev med nærmere information om, hvilke ændringer der vil komme som følge af ejerskiftet.

For yderligere information:

Jacob Møller, bestyrelsesformand for RAH Fiberbredbånd: 29 38 30 66
Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør i Norlys Digital: 24 37 00 55

Information om Stofa

Stofa
Slet Parkvej 5-7
8310 Tranbjerg

I Stofa kæmper vi hver dag for endnu bedre digitale oplevelser til gavn for mennesker og virksomheder i Danmark.

Stofa leverer tv, internet og telefoni på en fremtidssikret teknologisk platform baseret på både fiber og coax-kabel. Derfor kan vi tilbyde vores 480.000 kunder hurtigt og stabilt internet, godt tv-indhold, digitale SmartTv-tjenester og telefoni til konkurrencedygtige priser.

Stofa er en del af Norlys.