Stigende udbetalinger til 45.000 danske pensionister

De månedlige udbetalinger fra Industriens Pension til pensionister med opsparing i selskabet er blevet løftet med 6 procent i gennemsnit i 2021, viser nye tal.
De månedlige udbetalinger til pensionister med opsparing i Industriens Pension får et løft i 2021. Foto: Industriens Pension.

Pensionister med opsparing i Industriens Pension får mere at gøre godt med i 2021. Efter endnu et år med pæne afkast har Industriens Pension nemlig opreguleret de månedlige udbetalinger i 2021 med typisk mellem 3 og 10 procent, viser en ny opgørelse fra selskabet.

I alt fik ca. 45.000 danske pensionister månedlige udbetalinger fra Industriens Pension i 2020. De får i gennemsnit en stigning i de månedlige udbetalinger på 6,0 procent i 2021.

”Vi er rigtig glade for, at pensionisterne oplever en solid stigning i udbetalingerne efter et udfordrende år med corona og store udsving på finansmarkederne i begge retninger i løbet af året. Stigningen er bl.a. et udtryk for et fornuftigt afkast også i 2020,” siger forsikringsdirektør i Industriens Pension, Joan Alsing.

Størrelsen af den årlige regulering af udbetalingerne afhænger bl.a. af afkastet, ændringen i gennemsnitlig levetid og eventuelle andre ændringer af medlemmets opsparing. Derudover har Industriens Pension fastlagt udbetalingerne på en måde, så der tages højde for inflation og behovet for at bevare købekraften år efter år.