Stigende priser på bredbåndsmarkedet presser danskerne

I disse dage er mange danskere pressede på økonomien grundet stigende elpriser, inflation og krig, og snart kan det blive dyrere. En række udbydere af bredbånd har varslet stigende priser, som kan ende med en ekstraregning på flere hundrede kroner om året for en familie.

TV2 kunne meddele mandag den 12. september at Yousee vil hæve prisen på en række produkter fra 1. januar 2023, som vil ramme deres mere end 1.1 mio. kunder. Prisen på TV- og bredbåndspakker vil hæves med 10 - 40 kr., og kan dermed give en årlig ekstraregning på flere hundrede kroner.

Efter annonceringen af de stigende priser har sammenligningstjenesten Tjekbredbånd.dk oplevet en fordobling af besøgende på siden, som forsøger at finde billigere alternativer.

Kasper Ottosen, Bredbånds Ekspert hos TjekBredbånd siger “Da Yousee meldte ud, at de hævede deres priser, kunne vi næsten se en fordobling i vores trafik sammenlignet med dagen før”.

(Viser udviklingen af besøgstallet for perioden 10 - 13 september)

Men interessen for at finde billigere bredbånd er ikke unik i denne tid, da der generelt opstår øget interesse når udbydere hæver prisen. “Vi kan tydelig se en øget interesse for at spare penge på internet, når udbyderne hæver priserne” siger Kasper Ottosen.

Interessen for at spare penge på abonnementsprodukter er vokset, i takt med at der i disse tider opleves inflation, krig og stigende renter, som rammer hårdt ude i de danske hjem. Vi går en kold vinter i møde med stigende elpriser, og derfor er interessen for at spare penge ekstra høj lige nu.

De stigende priser skyldes bla. højere omkostninger på levering af bredbånd via COAX kabler. Som forbruger giver det mulighed for at undersøge en fremtidssikring af din internetforbindelse med fibernet, som kan leveres gennem optiske fiberkabler.

For Kasper Ottosen hænger interessen sammen med den seneste tids inflation, og uddyber: “Der er lige nu stor fokus på at spare på sine udgifter, og vi kan tydelig se, at danskerne også gerne vil spare penge på deres internet”.

Oplever du stigende priser, kan du ofte spare mange penge ved at undersøge bredbåndsmarkedet grundigt. “Lige nu er der hård konkurrence på bredbåndsmarkedet, og nogen vil derfor kunne spare op til 50 % af prisen sammenlignet med deres nuværende løsning” siger Kasper Ottosen.

De mange danskere som vil opleve stigende priser på bredbånd, vil også opleve at økonomien presses grundet stigninger i øvrige poster, hvorfor det forventes at interessen for at spare penge på bredbånd, vil stige yderligere.

VVS Østerbro, Søborg og Gentofte: Murer & VVS Kjeld Hansen har med en unik blanding af murere og VVS’ere skabt et firma, der hurtigt kan hjælpe danskere i Storkøbenhavn med at få moderniseret deres hjem21.3.2024 13:51:55 CET | Pressemeddelelse

Murer & VVS Kjeld Hansen https://www.kjeldhansen.dk/ gør det lettere at være dansker i Storkøbenhavn. Med deres kombinerede færdigheder inden for VVS- og murerarbejde, har de været i stand til at hjælpe mange borgere til at få grønne og bæredygtige hjem, der samtidig er en nydelse af være i.

Pollensæsonen starter tidligere: En voksende udfordring for danskere med allergi14.3.2024 13:08:38 CET | Pressemeddelelse

Naturens rytmer bliver mere end nogensinde før påvirket, og en af de mest mærkbare effekter er den tidligere start på pollensæsonen. Dette fænomen udgør en stigende udfordring for de 25% af danskerne, der lider af pollenallergi, også kendt som høfeber. Denne tilstand, som for mange signalerer starten på længere dage og varmere vejr, bringer en mindre velkommen ledsager: et væld af symptomer, der spænder fra lette irritationer til alvorlige forstyrrelser af dagligdagen.

Sneakers: Mere end bare fodtøj11.3.2024 12:48:52 CET | Pressemeddelelse

Den rolle, som sneakers spiller i både mode- og kulturverdener, er ikke til at tage fejl af. Fra de beskedne startpunkter på basketballbaner og løbestier til dagens rampelys på modeopvisninger og i storbyernes gader, har sneakers undergået en bemærkelsesværdig transformation. Specielt et par som "Nike Dunk Low", der oprindeligt blev designet til basketballspillere, er vokset sig til at blive et stilikon inden for både sportens verden og street fashion. Denne rejse fra funktionalitet til modeikon fortæller en større historie om udviklingen af sneakers og deres plads i dagens kultur.