Stigende priser på bredbåndsmarkedet presser danskerne

I disse dage er mange danskere pressede på økonomien grundet stigende elpriser, inflation og krig, og snart kan det blive dyrere. En række udbydere af bredbånd har varslet stigende priser, som kan ende med en ekstraregning på flere hundrede kroner om året for en familie.

TV2 kunne meddele mandag den 12. september at Yousee vil hæve prisen på en række produkter fra 1. januar 2023, som vil ramme deres mere end 1.1 mio. kunder. Prisen på TV- og bredbåndspakker vil hæves med 10 - 40 kr., og kan dermed give en årlig ekstraregning på flere hundrede kroner.

Efter annonceringen af de stigende priser har sammenligningstjenesten Tjekbredbånd.dk oplevet en fordobling af besøgende på siden, som forsøger at finde billigere alternativer.

Kasper Ottosen, Bredbånds Ekspert hos TjekBredbånd siger “Da Yousee meldte ud, at de hævede deres priser, kunne vi næsten se en fordobling i vores trafik sammenlignet med dagen før”.

(Viser udviklingen af besøgstallet for perioden 10 - 13 september)

Men interessen for at finde billigere bredbånd er ikke unik i denne tid, da der generelt opstår øget interesse når udbydere hæver prisen. “Vi kan tydelig se en øget interesse for at spare penge på internet, når udbyderne hæver priserne” siger Kasper Ottosen.

Interessen for at spare penge på abonnementsprodukter er vokset, i takt med at der i disse tider opleves inflation, krig og stigende renter, som rammer hårdt ude i de danske hjem. Vi går en kold vinter i møde med stigende elpriser, og derfor er interessen for at spare penge ekstra høj lige nu.

De stigende priser skyldes bla. højere omkostninger på levering af bredbånd via COAX kabler. Som forbruger giver det mulighed for at undersøge en fremtidssikring af din internetforbindelse med fibernet, som kan leveres gennem optiske fiberkabler.

For Kasper Ottosen hænger interessen sammen med den seneste tids inflation, og uddyber: “Der er lige nu stor fokus på at spare på sine udgifter, og vi kan tydelig se, at danskerne også gerne vil spare penge på deres internet”.

Oplever du stigende priser, kan du ofte spare mange penge ved at undersøge bredbåndsmarkedet grundigt. “Lige nu er der hård konkurrence på bredbåndsmarkedet, og nogen vil derfor kunne spare op til 50 % af prisen sammenlignet med deres nuværende løsning” siger Kasper Ottosen.

De mange danskere som vil opleve stigende priser på bredbånd, vil også opleve at økonomien presses grundet stigninger i øvrige poster, hvorfor det forventes at interessen for at spare penge på bredbånd, vil stige yderligere.

Derfor investerer mange virksomheder i værktøjer til tidsregistrering3.10.2022 06:00:00 CEST | Aktuelt

Når man driver virksomhed, er det vigtigt, at man så vidt muligt forsøger ikke at overlade noget til tilfældighederne. Derfor er det også vigtigt, at man har gode værktøjer, der kan hjælpe med at sikre, at dette ikke sker. Blandt andet er det vigtigt, at man har et værktøj, der kan bruges til tidsregistrering, hvis man driver en forretning, der lever af at sælge tid. Gør den det, er det nemlig vigtigt, at man sørger for at fakturere al den tid, der bliver brugt – ellers kan rigtig mange penge ende med at gå tabt. Mange virksomheder bruger ikke et værktøj til tidsregistrering Der er rigtig mange danske virksomheder, der slet ikke gør brug af et værktøj til tidsregistrering. Det er bestemt en skam, at det forholder sig på denne måde. Det betyder nemlig, at der er mange virksomheder, der ikke får faktureret al den tid, de bruger. Årsagen til dette er, at de er nødt til at gætte sig frem til, hvor lang tid, der er blevet brugt på en opgave. Hvis det sker flere gange om dagen med flere fors

Køb af cykelskur til virksomhed: Dette skal du overveje27.9.2022 06:00:00 CEST | Blog

Har du fået til opgave et indkøbe et eller flere cykelskure til en virksomhed? I så fald er der en række overvejelser, der er vigtige at gøre sig først. Der findes nemlig et hav af cykelskure på det danske marked, men ikke alle vil være et ideelt valg for dig. Er der tale om et cykelskur, der skal bruges af en virksomhed, stilles der sædvanligvis andre krav, end hvis det skal bruges hjemme. Samtidig er der også en lang række valgmuligheder at vælge mellem, hvilket understreger, at der er flere aspekter, der skal tages op til overvejelse. Åbent eller lukket? Først og fremmest bør det overvejes, om virksomheden skal have et åbent eller lukket skur. Der er fordele og ulemper ved begge dele, hvorfor der skal vælges ud fra, hvad der er mest hensigtsmæssigt. Vælger man et åbent skur, er det let for de ansatte at tilgå deres cykler. Vælger man et lukket skur, bliver det en tand mere besværligt, men cyklerne er bedre sikret. Hertil skal man dog også huske, at de lukkede cykelskure som regel er