Stigende energipriser har givet en eksplosion af kundekald hos Norlys

Kundeservice i Norlys’ energiforretning modtager lige nu ekstraordinært mange henvendelser fra kunderne. Onsdag var presset på kundeservice så stort, at Norlys’ energiforretning var nødt til at lukke midlertidigt for telefonerne og livechatten. I stedet henvises kunderne til at ringe tilbage i morgen eller sende en mail.
- Vi beklager dybt, at vi ikke kan nå at besvare alle henvendelserne fra kunderne lige nu. Alle medarbejdere arbejder så hurtigt de kan for at hjælpe vores kunder, men lige nu må vi desværre erkende, at vi står i en ekstraordinær situation, hvor vi på trods af flere forskellige indsatser ikke kan følge med, siger Mads Brøgger, der er direktør i Norlys’ energiforretning.
I løbet af de seneste måneders energikrise har Norlys oplevet en markant stigning i antallet af opkald til kundeservice. Derfor er der allerede ansat ekstra medarbejdere til at besvare de mange kundehenvendelser. For et år siden fik kundeservice i gennemsnit 1.500 opkald om dagen, i sidste uge var der hele 3.500 opkald til Norlys’ energiforretning om dagen. I denne uge er antallet af opkald vokset yderligere, og kundeservice modtog mandag og tirsdag hele 8.500 opkald.
De ekstraordinært mange opkald skyldes de stigende energipriser. Kunderne ringer med spørgsmål til blandt andet deres regning, rådgivning til at spare på energien, spørgsmål til priser og hjælp til opdeling af regninger.
- Der er ikke noget, vi hellere vil end at hjælpe kunderne, når de henvender sig til os. Vi har kaldt alle kræfter til telefonerne, og vores medarbejdere i kundeservice yder lige nu en kæmpe indsats for at nå at hjælpe så mange som muligt, siger Mads Brøgger.
I dag kl. 13 havde kundeservice i Norlys’ energiforretning modtaget 3.800 opkald, mens 1.200 kunder ventede i kø, og derfor blev telefonerne midlertidigt lukket. De kunder, der allerede var i kø, beholder deres plads i køen og kommer igennem til kundeservice i dag, også selvom det betyder besvarelse længe efter almindelig åbningstid.
- Normalt lukker vores kundeservice kl. 16, i dag forventer vi at sidde indtil omkring kl. 19 for at hjælpe de mange kunder, der venter i køen. Det store pres på vores kundeservice har varet ved længe og er støt stigende, så jeg er også nødt til at passe på medarbejderne, situationen kommer formentlig til at forsætte flere uger frem i tiden. Derfor har vi valgt at lukke for at flere kan stille sig i kø på telefonerne for i dag, siger Mads Brøgger.
Imellem tiden kan kunderne finde svar på ofte stillede spørgsmål på Norlys’ hjemmeside.
- Mange af kunderne ringer for at få gode råd til, hvordan de kan spare på energien. Og det vil vi naturligvis rigtig gerne hjælpe dem med. Her og nu henviser vi dem til vores hjemmeside, hvor vi har spareråd til både el- og varmeregningen, siger Mads Brøgger.
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 42 44 68 46michal@norlys.dkBilleder
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.
Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Norlys åbner seks nye lynladeparker langs E4518.12.2025 08:52:30 CET | Pressemeddelelse
I det nye år åbner Norlys seks nye lynladeparker på Vejdirektoratets rastepladser langs E45. Det betyder, at elbilister dagen får hele 56 nye steder at vælge imellem, når de skal lade på farten.
Norlys åbner endnu en ladepark og runder 1.000 udtag til lynladning17.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Torsdag d. 18. december åbner Norlys en ny lynladepark i Brønderslev. Med den nye lynladepark runder Norlys mere end 1.000 hurtig- og lynladeudtag fordelt rundt i hele landet.
Nye Norlys-ladeparker giver vognmænd opladningssikkerhed i hele landet12.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Fredag d. 12. december indvier Norlys hele fem nye offentlige ladeparker til den tunge transport på én gang. Dermed får vognmænd nu sammenhængende muligheder for at lade deres ellastbil i hele Danmark. Det gør elektrificeringen af branchen mere tilgængelig end nogensinde.
Norlys føjer knap 300 nye ladepunkter til hovedstaden som en del af stort udbud3.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Norlys har netop vundet et nyt udbud i Københavns Kommune og føjer derfor knap 300 nye ladepunkter til det københavnske ladenet.
Norlys med juleadvarsel: Danskerne har travlt i december, og det forsøger hackerne at udnytte1.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Op mod jul stiger de it-kriminelles aktivitet markant, og derfor er det vigtigt, at danskerne er ekstra opmærksomme på, hvilke links de fx klikker på i de mails, de modtager.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

