Stigende energipriser har givet en eksplosion af kundekald hos Norlys

Kundeservice i Norlys’ energiforretning modtager lige nu ekstraordinært mange henvendelser fra kunderne. Onsdag var presset på kundeservice så stort, at Norlys’ energiforretning var nødt til at lukke midlertidigt for telefonerne og livechatten. I stedet henvises kunderne til at ringe tilbage i morgen eller sende en mail.
- Vi beklager dybt, at vi ikke kan nå at besvare alle henvendelserne fra kunderne lige nu. Alle medarbejdere arbejder så hurtigt de kan for at hjælpe vores kunder, men lige nu må vi desværre erkende, at vi står i en ekstraordinær situation, hvor vi på trods af flere forskellige indsatser ikke kan følge med, siger Mads Brøgger, der er direktør i Norlys’ energiforretning.
I løbet af de seneste måneders energikrise har Norlys oplevet en markant stigning i antallet af opkald til kundeservice. Derfor er der allerede ansat ekstra medarbejdere til at besvare de mange kundehenvendelser. For et år siden fik kundeservice i gennemsnit 1.500 opkald om dagen, i sidste uge var der hele 3.500 opkald til Norlys’ energiforretning om dagen. I denne uge er antallet af opkald vokset yderligere, og kundeservice modtog mandag og tirsdag hele 8.500 opkald.
De ekstraordinært mange opkald skyldes de stigende energipriser. Kunderne ringer med spørgsmål til blandt andet deres regning, rådgivning til at spare på energien, spørgsmål til priser og hjælp til opdeling af regninger.
- Der er ikke noget, vi hellere vil end at hjælpe kunderne, når de henvender sig til os. Vi har kaldt alle kræfter til telefonerne, og vores medarbejdere i kundeservice yder lige nu en kæmpe indsats for at nå at hjælpe så mange som muligt, siger Mads Brøgger.
I dag kl. 13 havde kundeservice i Norlys’ energiforretning modtaget 3.800 opkald, mens 1.200 kunder ventede i kø, og derfor blev telefonerne midlertidigt lukket. De kunder, der allerede var i kø, beholder deres plads i køen og kommer igennem til kundeservice i dag, også selvom det betyder besvarelse længe efter almindelig åbningstid.
- Normalt lukker vores kundeservice kl. 16, i dag forventer vi at sidde indtil omkring kl. 19 for at hjælpe de mange kunder, der venter i køen. Det store pres på vores kundeservice har varet ved længe og er støt stigende, så jeg er også nødt til at passe på medarbejderne, situationen kommer formentlig til at forsætte flere uger frem i tiden. Derfor har vi valgt at lukke for at flere kan stille sig i kø på telefonerne for i dag, siger Mads Brøgger.
Imellem tiden kan kunderne finde svar på ofte stillede spørgsmål på Norlys’ hjemmeside.
- Mange af kunderne ringer for at få gode råd til, hvordan de kan spare på energien. Og det vil vi naturligvis rigtig gerne hjælpe dem med. Her og nu henviser vi dem til vores hjemmeside, hvor vi har spareråd til både el- og varmeregningen, siger Mads Brøgger.
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 42 44 68 46michal@norlys.dkBilleder
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.
Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Billigste elpris i mere end et år: Særligt to timer var rekordlave i juni5.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I juni lå den rene elpris på 0,43 kr. per kWh i gennemsnit. Det er det laveste niveau i knap halvandet år. Den lave pris dækker også over større udsving i løbet af dagen, og derfor kan der være penge at spare, hvis man planlægger sit forbrug efter de billigste timer.
Norlys føjer 275 nye ladeudtag til sit landsdækkende netværk efter opkøb2.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys udvider med købet af den østjyske energikoncern AURAs offentlige ladeforretning sit landsdækkende ladenetværk med mere end 275 ladeudtag og runder nu 7.700 offentlige ladeudtag fordelt i hele landet.
Rekord for anden måned i træk: Aldrig har der været flere timer med negative elpriser1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hele 182 gange i juni har de danske forbrugere indtil videre kunnet glæde sig over, at de rene elpriser har været helt nede på minus-niveau.
Ny app skal hjælpe danskerne med at få styr på skærmtiden19.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys er gået sammen med organisationen Digitalt Ansvar om at bekæmpe usunde skærmvaner og lancerer appen "Skærm Tiden" som en konkret hjælp til at tage kontrollen tilbage over mobilen.
Er din bolig en af de gule eller orange prikker på kortet? Så er det nu, du skal søge støtte fra Bredbåndspuljen til bedre internet11.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bare et enkelt klik på et kort kan give danskere i områder med dårlig internetdækning svar på, om de kan få støtte til hurtigere internet gennem den offentlige Bredbåndspulje. De husstande, der kan søge som enkeltadresser, skal dog være hurtigt ude, hvis de skal nå at komme i betragtning til støtten.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum