Stenocare

STENOCARE A/S udvider sit medicinsk cannabis produktsortiment med en ny kategori for at give patienter yderligere valgmuligheder

STENOCARE A/S (”STENOCARE”) annoncerede den 9. november sin plan om at begynde arbejdet for en godkendelse af tre nye medicinsk cannabisprodukter til danske patienter. I dag kan selskabet annoncere, at tre ansøgninger for medicinsk cannabis kapsler er afleveret til Lægemiddelstyrelsen. Kapslerne er en ny kategori, som giver patienterne en yderligere form for doseringsmetode i deres behandling med medicinsk cannabis. STENOCARE håber at kunne levere de tre nye produkter i sommeren 2019.

STENOCARE har siden september 2018 leveret tre forskellige medicinsk cannabis olieprodukter til danske patienter. Selskabet er fortsat det eneste i den danske forsøgsordning med medicinsk cannabis, som leverer fuldspekteret olieprodukter som doseres med en oral doseringssprøjte.

I dag kan STENOCARE annoncere, at deres ansøgning om godkendelse af tre nye medicinsk cannabis kapselprodukter er indsendt til Lægemiddelstyrelsen. Der er tale om CBD Kapsler, THC kapsler og CBD/THC Kapsler, som dermed giver patienterne endnu en valgmulighed i deres behandling med medicinsk cannabis.

De tre nye produkter indeholder cannabisolie og selve kapslens materiale er vegansk. Det betyder, at kapslens materiale er vegansk baseret og dermed ikke har animalske proteiner som det er tilfældet for gelatinekapsler. STENOCARE adm dir, Thomas Skovlund Schnegelsberg udtaler:

”Det er vigtigt for STENOCARE, at vi kan give læger og patienterne et udvalg af produkter og doseringsformer. Vi ved fra udlandet, at medicinsk cannabis olie er den mest anvendte doseringsform – men vi ser samtidig en stigende interesse for kapsler som nogle oplever er lettere at indtage. Dertil har vi valgt en vegansk kapsel, som dermed også kan bruges af patienter der normalt ikke ønsker gelatinekapsler med animalske proteiner”

STENOCARE har sammen med sin Canadiske partner, CannTrust Inc, udarbejdet laboratorieanalyser og dokumentation som overholder de meget høje danske krav og regler for kvalitet og ensartethed. I de kommende måneder vil Lægemiddelstyrelsen behandle ansøgningen, og selskabet håber at kunne lancere de nye produkter til danske patienter i sommeren 2019.

Thomas Skovlund Schnegelsberg, adm. dir.
Telefon +45 31770060
E-mail: presse@stenocare.com

Information om Stenocare

STENOCARE A/S er stiftet i 2017 for at være en aktiv deltager i den danske Forsøgsordning med medicinsk cannabis. Selskabet var det første til at modtage Lægemiddelstyrelsens tilladelser til at dyrke, producere, importere, ompakke og distribuere medicinsk cannabis. Selskabet leverer i dag højkvalitets medicinsk cannabis olieprodukter, som er produceret via hygiejnisk og højteknologiske metoder for at overholde de strikse krav til kvalitet og ensartethed. STENOCARE vil også etablere egen dyrkning og produktion af medicinsk cannabis i Danmark.