Professionshøjskolen Metropol

Stefan Hermann fortsætter som rektor for Metropol

30.3.2017 14:49 | Professionshøjskolen Metropol

Del

Metropols bestyrelse har i går godkendt ansættelsesudvalgets indstilling om at ansætte Stefan Hermann som rektor for Metropol. Stefan Hermann fortsætter dermed som rektor for en af landets største professionshøjskoler.

På sit møde i går aftes besluttede Metropols bestyrelse at følge et enigt ansættelsesudvalg og godkende ansættelsen af Metropols nuværende rektor, Stefan Hermann.

Bestyrelsesformand René van Laer udtaler om ansættelsen:

"Jeg er overordentlig glad for at Stefan Hermann fortsætter som Metropols rektor. Stefan har gjort en enestående dygtig indsats for at udvikle Metropol. Han er samtidig en både visionær og dedikeret leder med et udpræget godt blik for uddannelsespolitik, strategi og kvalitet. Metropol er godt rustet til at fortsætte sin stærke udvikling i årene fremover med Stefan som rektor."

Professionshøjskolerne UCC og Metropol har netop besluttet at igangsætte en proces, der skal føre til en sammenlægning af de to institutioner. René van Laer peger på, at det i denne situation er særligt gavnligt, at Stefan Hermann fortsat står i spidsen for Metropol:

"En eventuel fusion af UCC og Metropol er vigtig for uddannelsesudbuddet i Region Hovedstaden, og der knytter sig både muligheder og udfordringer til processen. I denne situation er det helt afgørende med en sikker hånd ved roret, så Metropol fortsat ledes med et stærkt fokus på ambitiøs udvikling og drift af organisationen. Stefan Hermann er ubetinget kvalificeret til at indtage denne rolle."

Stefan Hermann tiltrådte som rektor kort efter etableringen af Metropol i 2008, hvor han blev ansat på en seks-årig kontrakt, der blev forlænget med yderligere tre år i 2014. Hans åremålsansættelse udløber d. 30. april 2017 og rektorstillingen har derfor været i opslag.

Det er således en erfaren rektor, der nu får mulighed for at videreføre arbejdet med at drive og udvikle Metropol i en situation, hvor uddannelsessektoren er udfordret af stram økonomi, øget krav til kvalitet i uddannelserne og en rivende udvikling i de professioner, Metropol uddanner til.

Stefan Hermann siger:

"Metropol er en stærk organisation og et levende arbejdsfællesskab af engagerede studerende og ansatte, der er drevet af en fælles ambition om at gøre en forskel i det samfund, vi er en del af. Det er jeg meget stolt af fortsat at kunne være en del af. Mit fokus er at styrke vores uddannelser og det grundlag, de udvikles på. Derfor glæder jeg mig også til at udvikle og udvide samarbejdet med kommunerne, regionerne og de mange andre aftagere og partnere, Metropol er tæt forbundet med. Det er en stor og vigtig opgave, som jeg glæder mig til at arbejde videre med."

Stefan Hermann ansættes i en åremålsstilling, og han tiltræder pr. 1. maj 2017.

CV

2008-

Rektor, Professionshøjskolen Metropol, København

2005-2008      

Vicedirektør, ARKEN Museum for Moderne Kunst

2004-2005

Chefkonsulent, Undervisningsministeriet

2001-2004

Fuldmægtig, Kulturministeriet

1999-2001

Amanuensis / ekstern lektor, Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet

1998-2001

Medstifter og formand, Kulturselskabet Swung

1999

Cand.scient.pol., Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet

Nøgleord

Kontakter

Yderligere oplysninger
Kommunikationschef Flemming Schultz, tlf. 28920060

Billeder

Information om Professionshøjskolen Metropol

Professionshøjskolen Metropol
Professionshøjskolen Metropol



Følg pressemeddelelser fra Professionshøjskolen Metropol

Ved at skrive dig op her, vil du modtage pressemeddelelser på mail når de udsendes. Indtast din mail og følg instruktionerne. Det er ligeså let at melde sig fra igen.

Flere pressemeddelelser fra Professionshøjskolen Metropol

Ny matematikindsats rykker både de svage og stærke elever8.12.2016 05:00pressemeddelelse

Et stort forskningsprojekt ’Tidlig Matematikindsats til Marginalgruppeelever (TMTM)’ har vist vejen til, hvordan Danmark kan gøre eleverne bedre i matematik. PISA 2015 viser gode takter i matematik, men skal vi fortsætte den positive udvikling er det vigtigt med en tidlig indsats. Undersøgelsen viser, at hvis 2.klasse-elever med vanskeligheder i matematik modtager individuel undervisning i 12 uger med fokus på matematikforståelse frem for træning af procedurer, rykker både de fagligt dygtigste og svageste elever sig. Og konceptet er klar til at blive udrullet og afprøvet i hele Danmark.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum