Steen Ulnits deler ud af sin lystfiskerpassion

Steen Ulnits er klar med endnu en bog til lystfiskerne. I Tørflue og nymfe behandler han med sædvanlig kyndig hånd den fiskemetode, som regnes for den fineste inden for fluefiskeri. Fluefiskeri med tørflue og nymfe er en kunstart, der kræver indgående kendskab til insekternes liv, adfærd og formering.

Bogens forside

Bogen indeholder detaljeret viden om de for fisk – og fiskere – vigtigste insekter og deres levevis. Med indsigt i livet under vandet bliver fluefiskeren i stand til at vælge både rette tid, sted og flue, hvilket fører til flere fangede fisk!

Tørflue og nymfe er der ud over dybdegående kapitler om insekterne også kapitler om grejet, særlige teknikker, ørrederne og fluemønstre, så man kan binde sine egne tørfluer.

De mange tipsbokse giver ekstra viden om særlige emner, og lystfiskerhistorierne fra så godt som hele verden gør Tørflue og nymfe til en sand læseoplevelse.

Steen Ulnits er uddannet fiskeribiolog og et etableret navn i lystfiskerverdenen, både herhjemme og i udlandet. Han har selv været passioneret lysfisker siden barndommen, og han har kastet snøren ud stort set alle steder, hvor det er tilladt. Derudover har han skrevet en del bøger om lystfiskeri, hvoraf flere er udkommet hos Turbine. I samme serie som Tørflue og nymfe findes også Kystflue og Laks og Havørred. Og derudover har Turbine også udgivet en serie grundbøger til lystfiskerne: Fluefiskerens grundbog, Spinnefiskerens grundbog, Medefiskernes grundbog,

Tørflue og nymfe
Forfatter: Steen Ulnits
Udgivelsesdato: 15. april 2021

Bogens forside

Livet med senfølger efter COVID-196.5.2021 13:32:20 CEST | Pressemeddelelse

Der er ingen tvivl om, at corona har præget tilværelsen for alle det sidste halvandet år med restriktioner, krav om mundbind, afstand og håndsprit. Men for mange af dem, der er blevet ramt af senfølger efter COVID-19, er der tale om liv, der har ændret sig så fundamentalt, at det er svært at genkende. Annegrete Dall Visby lider af senfølger og sammen med sin mand Steen Kabel, har hun skrevet bogen: ”Livet med senfølger efter COVID-19” for at sætte fokus på, hvordan man kan finde retning i hverdagen – for sig selv og sin familie.

Dokumentarisk beretning om godsforvalteren, der var modstandsmand4.5.2021 10:36:02 CEST | Pressemeddelelse

I 2002 dør modstandsmanden Gert Blædel, og hans barnebarn Ole Blædel arver en hvid plasticpose fyldt med breve, notater, lydoptagelser samt, ikke mindst, morfarens frihedskæmperarmbind. Det bliver startskuddet til researchen og gravearbejdet, der nu er mundet ud i bogen Et halvt år i Gestapos kløer. Her fortæller Ole Blædel hele historien om, hvordan hans morfar under 2. Verdenskrig bliver involveret i modstandsbevægelsens arbejde og taget til fange af nazisterne.

Opdag Gilleleje27.4.2021 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Forfatter Svend Aagaard Nielsen, der selv bor i Gilleleje og tidligere har skrevet om oplevelser på den sjællandske nordkyst, er nu aktuel med en bog, der zoomer ind på smukke Gilleleje. Beskrivelserne af byen ledsages af Lars Skovs stemningsfulde fotografier, og resultatet er blevet en flot og autentisk fotobog, der vil lokke mange til at tage en tur til fiskerbyen, nu hvor det atter er muligt at komme ud og opleve landets skønne perler.