Steen Lund Olsen er ny formand for FTFa

På dagens delegeretmøde i FTFa d. 25. oktober er Steen Lund Olsen, næstformand i Finansforbundet, valgt som ny formand for a-kassen for de kommende to år. ’Jeg ser frem til at stå i spidsen for en veldrevet og stærk a-kasse, som gør en forskel for medlemmer på tværs af fagligheder og faglige organisationer. Det kræver et stærkt samarbejde og fællesskab, som jeg vil gøre mit yderste for at føre solidt videre’, siger Steen Lund Olsen

​​A-kassen FTFa har 58 medlemsorganisationer og mere end 140.000 medlemmer.

'Vi har en rigtig vigtig fælles sag i FTFa, der handler om at gøre en forskel i vores medlemmers liv, når de har brug for det. Bag det ligger bredt og stærkt samarbejde, der er fundamentet for, at vi kan udføre den opgave, vi er sat i verden for at løse for vores medlemmer. Det samarbejde vil jeg arbejde målrettet for at værne om, for det er afgørende for os som a-kasse', siger Steen Lund Olsen

Steen Lund Olsen var indstillet som kandidat af hovedbestyrelsen og blev valgt af FTFa's delegerede. Næstformandsposten indtages for de kommende to år af Mads Bilstrup, nuværende næstformand og fra 24. november formand for Dansk Socialrådgiverforening.

'Jeg er glad for den tillidserklæring, der ligger i valget, og jeg kommer til at have fokus på at videreføre en økonomisk veldrevet a-kasse, der altid og konstant har medlemmerne i fokus. Og så er vi 58 organisationer, der sammen skal holde fast i fællesskabet for at kunne levere de ydelser, som vores medlemmer har brug for. Det kræver et meget stærkt samarbejde, men det kræver også, at vi tilpas fleksible ift. de forskellige behov, de forskellige medlemsorganisationer måtte have. Den balance kommer jeg også til at fokusere på ', siger Steen Lund Olsen.

Ved dagens delegeretmøde blev også Ole Lund Jensen, Kim Holmer og Pia Beck Stæhr fra hhv. Kreds Nordea, Sydbank Kreds og Kreds Øst i Finansforbundet valgt ind FTFa's hovedbestyrelse, som tæller 13 medlemmer plus næstformand og formand.

Finansforbundet træder ud af FTF/LO-fusion6.6.2018 14:34Pressemeddelelse

På et ekstraordinært landsmøde i dag d. 6. juni har Finansforbundet besluttet at udtræde af FTF i forbindelse med den forestående fusion med LO, der træder i kraft ved årsskiftet. ’På helt centrale områder finder vi ikke det rigtige match mellem vores medlemmer og den nye hovedorganisation, og derfor har vores landsmøde besluttet, at vi ikke bliver en del af fusionen’, siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet