Status på COVID-19 i Billund Lufthavn

Coronavirussens indflydelse på samfundet påvirker også Billund Lufthavn. Lufthavnen er i øjeblikket i gang med skabe et overblik over aflyste fly, og hvad det har af betydning for passagertallet. Det kan der endnu ikke redegøres for.

Lufthavnen følger udviklingen af Coronavirussen tæt, og det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at sige, hvilken betydning det får for passagertallet i lufthavnen.

God service til de rejsende

Der er stadigt passagerer i terminalen, og de skal have samme gode service og hjælp til at komme godt af sted på rejsen. Men der skal dog lyde den samme opfordring til de rejsende, som lufthavnens personale har fået – nemlig om at udvise sund fornuft.

– Vi appellerer til, at alle både ansatte og rejsende følger myndighedernes råd: Hold god afstand til hinanden, hold god håndhygiejne, bliv hjemme, hvis du er syg og nys og host ind i dit ærme, siger Jan Hessellund, administrerende direktør i Billund Lufthavn.

Skal du aflyse din rejse?

Hvis din afgang er aflyst, eller du på eget initiativ ikke tager på din planlagte rejse, opfordrer lufthavnen til, at du tager kontakt til dit flyselskab eller dit rejsebureau for at høre om dine muligheder.

Vestdanmarks internationale lufthavn: Vi skal blive endnu dygtigere i 202422.4.2024 14:01:23 CEST | Pressemeddelelse

Årsrapport 2023: Billund Lufthavn slog alle tiders passagerrekord i 2023 og vækstede med syv procent. Dermed gik knap fire millioner rejsende gennem terminalbygningen. Målsætningen for 2024 er en tangering af den rekord – det forudsætter imidlertid at rejselysten hos danskerne og udenlandske turister fortsætter. Samtidig skal lufthavnens evne til kontinuerligt at tilpasse sig en forandret konkurrencesituation styrkes.