STARK Group udvider sit danske forretningsnetværk med endnu en trælast

XL-BYG Faxe Trælast & Proffcenter bliver del af STARK Danmark. Den nuværende direktør og medarbejdere fortsætter i STARK og tror på bredere varesortiment og bedre logistikløsninger til gavn for kunderne.

Med opkøbet opnår STARK Group et tættere vævet forretningsnetværk og bedre logistikløsninger på Sydsjælland. Virksomheden planlægger i forvejen nybyggeriet af en trælast i nærliggende Næstved senere i år. Dermed sikrer virksomheden, at områdets håndværkere møder STARK i alle områdets større byer, og at afstanden til en STARK-forretning sjældent er mere end 40 km. for områdets håndværkere.

XL-BYG Faxe Trælast & Proffcenter har siden 2006 været ejet af Erik Krogh-Meyer og Lars Zacho, der også er direktør. Lars Zacho fortsætter som trælastdirektør. Om baggrunden for salget siger han:

”Ved at blive en del af STARK-kæden kan vi tilbyde vores kunder et endnu bredere varesortiment og bedre logistikløsninger. Vi kan gøre kundernes arbejdsdag lidt lettere og på den måde styrke vores stærke relationer til områdets håndværkerne. Samtidig fortsætter både mine medarbejdere og jeg, så overgangen til nyt ejerskab bliver let og smidig for alle vores kunder.”

STARK Groups CEO, Søren P. Olesen, siger:

”Jeg er glad for at byde nye kolleger velkommen. Sammen kan vi give områdets håndværkere bedre løsninger. Historisk har STARK ikke stået stærkt på Sydsjælland, men det ændrer vi nu med salg og distribution i Faxe og en ny forretning i Næstved. I vores nye kolleger i Faxe får vi et stærkt hold, der har gode relationer til områdets håndværkere og appetit på at gøre en god forretning endnu bedre. Sammen er vores opgave at gøre livet for områdets håndværkere lettere.”

STARK Group CEO, Søren P. Olesen

STARK Group er en førende B2B distributør af byggematerialer, services og rådgivning til byggebranchen i Nordeuropa med fokus på at servicere det professionelle kundesegment. STARK Group har en årlig omsætning på ca. EUR 6 mia. (ca. DKK 44,6 mia.), betjener en portefølje af ca. 275.000 kunder og samarbejder med godt 10.000 leverandører via 550 lokationer på tværs af seks lande. Med hovedkontor i Danmark, har STARK Group i alt ca. 12.500 medarbejdere i Tyskland, Østrig, Danmark, Sverige, Finland og Norge. Gruppen har mere end fordoblet sin størrelse inden for de seneste par år gennem både opkøb og organisk vækst og har i dag markedsledende positioner nationalt eller regionalt i alle sine markeder.