STARK Group får tildelt prestigefyldt CSR-pris

STARK Group har for første gang vundet den prestigefyldte CSR-pris for bedste bæredygtighedsrapport blandt store danske unoterede virksomheder. Revisorforeningen FSR – danske revisorer tildelte STARK Group prisen for sin transparente og pålidelige rapportering inden for bæredygtighed, virksomhedens samfundsansvar og ESG.

STARK Group vinder CSR-prisen for sin bæredygtighedsrapport 2021. Dommerpanelet roser rapporten for transparent at afspejle, hvor STARK Group er i sit arbejde med bæredygtighed og i forhold til virksomhedens 2024-mål. Rapporten formår ifølge panelet at koble virksomhedens risici og muligheder inden for ESG sammen og redegøre for virksomhedens rolle i forhold til at sikre bæredygtighed i byggebranchen. Endvidere står virksomhedens bæredygtighedsambitioner klart frem med kobling til verdensmålene, og rapporten beskriver virksomhedens klimapåvirkning og målsætning frem mod 2050.

Administrerende direktør i STARK Group, Søren P. Olesen siger om modtagelsen:

”I STARK Group er vores tilgang til bæredygtighed baseret på gennemsigtighed og dokumentation, og derfor er vi især stolte af denne anerkendelse. Vi har sat ambitiøse mål og bestræber os på at være ansvarlige og transparente omkring vores resultater, udfordringer og løsninger. Vi forsøger gennem vores bæredygtighedsrapport at kommunikere detaljeret data og måloversigter, samt jordnære cases om vores indvirkning på samfundet.”

”Vi ved at vejen til at opnå vores mål kræver strukturerede og veldokumenterede processer. Derfor er vi utrolig glade for at modtage denne pris, der er et produkt af en stor kontinuerlig indsats fra medarbejdere på tværs af hele koncernen.”

FSR – danske revisorer uddeler hvert år priser for bedste rapportering om samfundsansvar inden for to erhvervskategorier. STARK Group modtog prisen i kategorien stor unoteret virksomhed og A. P. Møller-Mærsk modtog prisen i kategorien stor børsnoteret virksomhed.

STARK Group har blandt flere andre bæredygtighedsmål en klar klimamålsætning om at være net zero i 2050. Klimaplanen indeholder en 42% reduktion af CO2-emissioner fra egen drift (scope 1 og 2) inden 2030, samt en plan om aktivt at indkøbe 100% vedvarende elektricitet og reducere sine samlede scope 3-emissioner med 12% inden for samme tidsramme. STARK Groups klimaplan er valideret og godkendt af Science Based Targets initiative (SBTi).

Om CSR Prisen

FSR - danske revisorer (FSR) sætter med CSR Prisen 2022 fokus på best-in-class rapportering om bæredygtighed for at fremhæve god praksis og være en kilde til inspiration for andre. Prisen hylder store danske virksomheder, der udmærker sig med en transparent og pålidelig redegørelse om arbejdet med bæredygtighed, virksomhedens samfundsansvar og rapportering om miljø, sociale og ledelsesmæssige forhold (ESG).

STARK Group er en førende B2B distributør af byggematerialer, services og rådgivning til byggebranchen i de nordiske lande og Tyskland med fokus på at servicere det professionelle kundesegment. STARK Group har en årlig omsætning på ca. EUR 5 mia. (ca. DKK 37 mia.), betjener en portefølje af ca. 260.000 kunder og samarbejder med godt 10.000 leverandører via mere end 500 lokationer på tværs af seks lande. Med hovedkontor i Danmark, har STARK Group i alt ca. 11.700 medarbejdere i Tyskland, Danmark, Sverige, Finland, Østrig og Norge. Gruppen har fordoblet sin størrelse inden for de seneste par år gennem både opkøb og organisk vækst og har i dag markedsledende positioner nationalt eller regionalt i alle deres markeder.