Stærkt underwritingresultat for Codan/Trygg-Hansa i 2016

Her følger en kort opsummering af Codan/Trygg-Hansas helårsresultat for 2016:

• Nettopræmierne var på 1.721 mio. GBP i Skandinavien, hvilket er en reduktion på 4% i fast valuta (2015: 1.606 mio. GBP rapporteret)

• Underwritingresultatet for 2016 var på 239 mio. GBP (2015: 94 mio. GBP)

• Combined Operating Ratio (COR) på 86,2% (2015: 94,0%) i henhold til britisk anvendelse af internationale regnskabsstandarder (IFRS)

Du finder hele RSA Groups helårsresultat, herunder det skandinaviske resultat, på RSAs Investor Relations- site: http://www.rsagroup.com/rsagroup/en/investor-relations/results

Om Codan Forsikring
Codan Forsikring er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab og har knap 340.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Læs mere om Codan på www.codan.dk

For mere information
Mads Houe Pressechef, Codan
Tlf: +45 3037 8353
Mail: mdq@codan.dk

Mindre virksomheder forsikrer sig ikke mod it-kriminalitet12.12.2017 08:00pressemeddelelse

Mindre virksomheder frygter i stigende grad it-angreb. Men på trods af frygten har kun hver fjerde virksomhed med 0-9 ansatte en erhvervsforsikring, der dækker it-kriminalitet og hacking. Samtidig er op mod halvdelen af de mindre danske virksomheder ikke klar over, hvordan de er rent faktisk er dækket i forhold til it-kriminalitet i deres nuværende forsikringer. Det viser en undersøgelse, som Codan har gennemført.

Mellemstore danske virksomheder i vildrede om nye persondataregler28.11.2017 07:00pressemeddelelse

Næste forår træder en ny, strammere EU-datalovgivning i kraft, der vil omfatte langt størstedelen af danske virksomheder. Alligevel er hver tredje virksomhed med mere end ti ansatte ikke klar til de nye dataregler, og hver fjerde har slet ikke hørt om dem. Det viser en ny undersøgelse fra Codan. Lever virksomheden ikke op til reglerne, kan det blive dyrt – både i form af store bøder, omdømmetab og tabt forsikringsdækning.