Stærkt fokus på nye softwareløsninger kan ses på bundlinjen

Softwarevirksomheden Visma Enterprise A/S har netop offentliggjort sit første selvstændige årsregnskab efter fissionen fra søsterselskabet, Visma Dataløn, tilbage i januar 2019. Hvor virksomheden i 2018 brugte mange ressourcer på at konsolidere sig og skære ikke-rentable forretninger fra, har man i 2019 fokuseret på investering og udvikling i nye forretningsløsninger. En strategi som afspejler sig positivt i årets resultat.

”Vi ser frem mod et spændende 2020, og vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at være proaktive på de muligheder, der er i markedet. Vi har i hvert tilfælde løsningerne til det”, siger adm. direktør Monika Juul Henriksen for Visma Enterprise A/S.

En omsætning på 191 mio. kr., en vækst på 6 % samt en positiv bundlinje udløser både stor tilfredshed og optimisme hos adm. direktør for Visma Enterprise, Monika Juul Henriksen.

”Jeg er meget tilfreds med årets resultat, som også sikrer os et godt fundament for yderligere vækst. Implementeringen af vores nye strategi har givet os et stærkere fokus på det, vi er bedst til. Vi har udviklet os fra at være et lønhus til i dag at være softwareleverandør og HR-partner. Det betyder, at vi er gået fra udelukkende at have en forretningsmodel, der fokuserede på lønsystemer til i dag at være en af de største udbydere af softwareløsninger inden for HRM-markedet”, udtaler Monika Juul Henriksen.

Det er netop forretningskritiske samt strategisk smarte løsninger og et ufravigeligt fokus på at sikre optimal IT-sikkerhed og compliance, der har præget Visma Enterprises investeringer og tiltag i 2019.

”Vi skal konstant være attraktive for vores kunder. Derfor tog vi sidste år et strategisk valg om at investere et tocifret millionbeløb i den anerkendte ISO/IEC-27001 certificering. Vi oplever, at markedet og kunderne efterspørger sikre løsninger og systemer, som er 100% compliant. Det, at vi nu har papir på, at vi lever op til en høj sikkerhedsstandard, gør os til en endnu mere attraktiv samarbejdspartner. Med ISO-certificeringen kan vi hurtigt dokumentere fastlagte processer og procedurer, der sikrer korrekt håndtering af datasikkerhed”, forklarer Monika Juul Henriksen og fortsætter:

”Vi tilbyder transparente og overskuelige IT-løsninger, der er så tæt på plug-n-play som muligt. Og vi kan jo se i regnskabet for 2019, at kunderne gerne vil betale for den værdi. Det er også årsagen til, at vi har omstillet og udvidet vores eksisterende løsninger og tilbyder kunderne 100% SaaS løsninger, hvilket er langt mere driftssikkert og fleksibelt end gammel tech og on-premise løsninger. Vi rammer derfor kundernes og markedets behov perfekt”.

Når det gælder udsigterne for 2020, oplever Visma Enterprise, som mange andre virksomheder, en generel usikkerhed i markedet. Nogle brancher holder igen med investeringer, men Monika Juul Henriksen mener dog, at mange virksomheder ønsker at accelerere deres digitale transformation, og det kommer også Visma Enterprise til gode.

”Vi ser frem mod et spændende 2020, og vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at være proaktive på de muligheder, der er i markedet. Vi har i hvert tilfælde løsningerne til det”, slutter Monika Juul Henriksen.

Financial highlights, Annual report Visma Enterprise A/S 2019

DKK ‘000

Key Figures:

Revenue

Gross margin

Operating profit/loss

Net financials

Profit before tax

Profit/loss for the year

Læs hele årsrapporten her: https://bit.ly/2WLGEDB

Marketing & Communication Manager
Rikke Junker Bundgaard
rikke.bundgaard@visma.com

Om Visma Enterprise A/S

Visma Enterprise A/S er en af landets førende leverandører af HRM-løsninger. Med 155 medarbejdere rådgiver og servicerer Visma Enterprise 1500+ kunder, primært mellemstore og store virksomheder, med skræddersyede HR-løsninger inden for rekruttering, personale- og lønprocesser. Visma Enterprise A/S har hovedkontor i Ballerup. Adm. direktør for Visma Enterprise A/S er Monika Juul Henriksen.

Visma Enterprise A/S har tidligere været en del af selskabet Visma Bluegarden A/S. I januar 2019 valgte Visma Enterprise imidlertid at fissionere fra Visma Dataløn, og begge forretningsenheder er i dag selvstændige selskaber i den norskejede softwarekoncern Visma, som er Europas førende udbyder af softwareløsninger til både det private og offentlige marked.