Stærke resultater på et benhårdt marked udløser Initiativpris

Flid, dygtighed og innovativ styrke er vejen frem, hvis man som virksomhed vil bevare arbejdspladserne på dansk jord. Det beviser vinderen af DI Vestsjællands Initiativpris 2017, som klarer sig godt i konkurrencen på et ellers benhårdt, internationalt marked.

Jyderup-virksomheden Paul E. Danchell A/S er en af Skandinaviens førende producenter af elektroniske produkter, printkort og andre teknologiske løsninger, som de med stor succes sælger til kunder over hele verden. Det går så godt, at virksomheden netop nu udvider med nye, højteknologiske produktionsfaciliteter for i endnu højere grad at kunne imødekomme kundernes stadigt stigende krav.

Det er en stor bedrift af både ledelsen og de over 50 medarbejdere – og et sandt væksteventyr i en branche, hvor en stor del af produktionen i dag er flyttet til Asien og andre regioner med billig arbejdskraft. Men hemmeligheden har for Paul E. Danchell A/S været at investere massivt i kvalitet og ny teknologi – og at forstå kundernes behov.

- Vi forsøger at blive en tæt samarbejdspartner for kunderne og hjælpe dem med at styrke og udvikle deres forretning. Det kræver, at vi har den rigtige kvalitet og fleksibilitet til konkurrencedygtige priser – og ikke mindst viljen og evnerne til at udvikle vores egen forretning, siger adm. direktør Thomas Hansen.

Indsatsen og resultaterne bliver nu hædret med DI Vestsjællands Initiativpris 2017. Den bliver uddelt torsdag d. 12. oktober af formanden for DI Vestsjælland, Steen Søgaard, og Holbæks borgmester, Søren Kjærsgaard.

- Paul E. Danchell A/S er en meget værdig vinder af Initiativprisen. Virksomheden er et lysende eksempel på, at man med dygtighed, godt købmandskab og mod kan opnå succes gennem nødvendige investeringer i teknologi og automatisering. Derved kan vi fortsat være konkurrencedygtige – også her på dansk jord, understreger DI-formand Steen Søgaard.

Virksomheden har også som et led i den succesfulde strategi sat hårdt ind på at leve op til de højeste internationale standarder – og på at kunne dokumentere det over for kunderne. Derfor har virksomheden for nyligt haft besøg af de amerikanske sundhedsmyndigheder, som gennemgik og blåstemplede alle dens processer og arbejdsgange. Det giver Paul E. Danchell A/S en unik konkurrencefordel.

- I et hårdt marked med små marginaler er det afgørende, at vi hele tiden har skarpt fokus på at optimere vores produktion og kundeservice, siger Thomas Hansen. Med DI Vestsjællands Initiativpris 2017 er Paul E. Danchell A/S en af i alt 18 kandidater til DI’s nationale Initiativpris, der overrækkes på DI’s årlige konference for små og mellemstore virksomheder, der finder sted i 2018.

Kom til den lokale prisoverrækkelse:
                                       Torsdag d. 12. oktober kl. 10.00
                       hos Paul E. Danchell A/S, Lyngvej 8, 4450 Jyderup

Fakta om DI Vestsjællands Initiativpris 2017 DI Vestsjælland overrækker hvert år sin Initiativpris. Formålet med prisen er at hædre virkelyst, kreativitet og skabertrang hos en mindre virksomhed i medlemskredsen.

Kriterier for prisen er:

• Virksomheden må ikke have over 100 ansatte i det år, hvor prisen uddeles. Hvis virksomheden evt. er i koncernsamarbejde med andre virksomheder, må det samlede antal ansatte maksimalt være 300.
  • Virksomheden skal gennem særligt initiativ og virkelyst inden for afsætning, teknologi, uddannelse eller andre områder gennem en kortere årrække have skabt grundlag for vækst.
  • Der vil også blive lagt vægt på udviklingen i nøgletal, eksempelvis omsætningen, årets resultat, egenkapitalen og/eller antal ansatte de seneste år.

I 2017 er et særligt kriterium desuden, at virksomheden har udvist en særlig vilje og strategisk evne til at lede medarbejdere og forretningen mod nye mål.

For yderligere information kontakt konsulent i DI Skive/Viborg, Dennis Jensen, tlf.: 2065 5202, mail: deje@di.dk eller pressekoordinator i DI, Helen Jensen på tlf.: 2124 4702.