Stærke erhvervsprofiler i Norlys’ bestyrelser

Norlys har rekrutteret seks nye medlemmer til koncernens divisionsbestyrelser som supplement til de ejervalgte. Blandt de nye profiler er blandt andre tidligere adm. direktør i DONG Energy, Anders Eldrup og Executive Vice President i LEGO, Claus Flyger Pejstrup.

Jens Erik Platz, bestyrelsesformand i Norlys, glæder sig over sammensætningen af de nye bestyrelser i koncernen

Bestyrelserne i Norlys’ divisioner består af både andelshavervalgte medlemmer fra energi- og telekoncernens øverste bestyrelse og af uafhængige eksterne medlemmer. Denne sammensætning har til formål at sikre det aktive ejerskab, den nødvendige viden og de rette kompetencer i bestyrelsesarbejdet. Nu ligger det fast, hvem de eksterne medlemmer bliver.

Det drejer sig om Anders Eldrup, tidligere CEO i DONG Energy og Bo Lynge Rydahl, tidligere CEO i Neas Energy, som indtræder i bestyrelsen i Norlys Energi. Esben Kolind Laustsen, CEO i Bankdata og Claus Flyger Pejstrup, Executive Vice President i LEGO Group bliver bestyrelsesmedlemmer i Boxer og Norlys Digital. Og Jess Julin Ibsen, CEO i Itadel og Frank Olesen, COO i GSV Materieludlejning bliver en del af bestyrelsen i
Norlys Tele.

- Vi er stolte af, at seks så stærke profiler fra det danske erhvervsliv har sagt ja til at blive en del af vores bestyrelser. Vi har oplevet en stor interesse i rekrutteringsprocessen, og det understreger den samfundsmæssige tyngde, vi har opnået med fusionen til Norlys, siger Jens Erik Platz, som er bestyrelsesformand i Norlys.

Den rette sammensætning af kompetencer
I Norlys har man valgt at supplere divisionernes bestyrelser med eksterne uafhængige medlemmer for at sikre kompetencesammensætningen i forhold til de udfordringer og muligheder, som divisionerne ser ind i.

- Vi har afdækket de eksisterende kompetencer og rekrutteret nye profiler, der supplerer de øvrige bestyrelsesmedlemmer bedst muligt. Derfor har vi blandt andet søgt profiler med teknologisk indsigt, markedsforståelse og branding-erfaring, og jeg er overbevist om, at vi har fundet de helt rette folk til opgaven, siger Jens Erik Platz videre og tilføjer afslutningsvis:

- Vi glæder os til at tage hul på samarbejdet med de nye bestyrelsesmedlemmer. Jeg er sikker på, at de alle vil have rigtig meget at bidrage med.

De seks nye bestyrelsesmedlemmer er indtrådt i bestyrelserne fredag den 10. januar 2020.

For yderligere information:
Jens Erik Platz, bestyrelsesformand i Norlys, tlf.: 4074 0303