DANBOR A/S

Stærk profil til bestyrelsespost i NSG Wind

Selskabsregistreringen er endelig en realitet og der er medvind og allerede travlhed for det nye selskab NSG Wind, som har styrket bestyrelsen med yderligere en stærk profil. Selskabet ejes af Danbor, det Esbjerg baserede selskab, der i 2014 blev opkøbt af NSG koncernen.

Kaj Lindvig indtrådte pr. 1. september 2016 i bestyrelsen. Han har frem til 2013 bestridt forskellige poster i en dansk vindmølle installations virksomhed. Siden 2013 har han drevet Lindvig Consulting ApS, hvor han hovedsagligt beskæftiger sig med at rådgive små og mellemstore virksomheder offshore branchen.

”Vi trækker nu Kaj Lindvig ind i selskabet. Alene af den grund at det er en profil vi forventer os meget af – en stærk spiller, med erfaring fra branchen. Han bliver et godt match og pendant til de i forvejen erfarne kræfter, der bestrider de øvrige poster i NSG Wind. ” siger Jørn Bue Madsen, CEO Danbor

Omkring forventningerne til NSG Wind og den nye bestyrelsespost siger Kaj Lindvig:

Kaj Lindvig tror endvidere på, at vi fremtidigt vil se samme udviklingstendens på offshore vindmarkedet, som vi har set på onshore markedet

”Offshore Vind er i stadig vækst og snart vil vi se, at der ikke kun installeres offshore vind i Europa, men som tilfældet var med onshore vind, at det bliver globalt. Dette er en spændende udvikling som jeg er overbevist om også bliver en del af de kommende udfordringer for NSG Wind, men samtidig giver store muligheder.” slutter Kaj Lindvig

NSG Wind har hovedkontor i Esbjerg sammen med Danbor.

For yderligere kommentarer:

Jørn Bue Madsen – mobil nr. +45 30 50 30 98

Kaj Lindvig – mobil nr.: +45 24 63 92 63

NSG Wind har allerede på nuværende tidspunkt ordrer i bogen – både nationalt og internationalt.

Følg selskaberne på deres LinkedIn profiler eller find mere info på:

www.nsgwind.com

www.danbor.com

Information om DANBOR A/S

DANBOR A/S

Følg pressemeddelelser fra DANBOR A/S

Flere pressemeddelelser fra DANBOR A/S

NSG Wind på jagt efter ny CEO27.3.2017 15:44pressemeddelelse

Morten Basse Jensen har valgt at fratræde sin stilling som CEO i NSG Wind, hvilket skyldes uenighed om firmaets strategi fremadrettet. ”Det er naturligvis beklageligt, at vore veje skilles, og vi ønsker Morten Basse god vind fremover,” siger Jørn Bue Madsen fra Danbor, der er NSG Wind’s moderselskab. ”NSG Wind fortsætter uhindret sine aktiviteter som totalleverandør af serviceydelser til offshore vindindustrien. Vi har netop indsat Morten Magnussen som interim direktør og har igangsat en proces for at finde en ny CEO.  Morten Magnussen har mere end 30 års erfaring fra offshoreindustrien og er i dag ansat i NSG Wind som Head of Sub Sea and Marine Operations,” tilføjer Jørn Bue Madsen. NSG Wind er en del af NorSea Group, der er Norges førende leverandør af base og logistikydelser til offshoreindustrien. Gruppen har 25 selskaber, der opererer inden for offshore, herunder Danbor i Danmark. www.nsgwind.com