Stærk kommunikationschef til Dansk Metal

Hanne Ahrensbøll er ansat som Dansk Metals nye kommunikationschef. Hun kommer med stor ledelseserfaring og skal sikre endnu tættere forankring med medlemmerne af fagforbundet.

Fra 1. december er Hanne Ahrensbøll ny kommunikationschef i Dansk Metal. Hun tiltræder stillingen efter næsten 10 år i Region Sjælland – de sidste seks år som kommunikationschef.

- Hanne skal være med til at sikre, at vi i Dansk Metal fortsat har en stærk offentlig stemme. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rette til jobbet, siger Claus Jensen, forbundsformand i Dansk Metal.

Hanne Ahrensbøll bliver en helt essentiel drivkraft i den fortsatte udvikling af Dansk Metals kommunikation. Hun kommer til at stå i spidsen for både kampagner, medlemsmagasiner, sociale medier og politisk kommunikation – både internt og eksternt.

- Vi glæder os til at tage hul på samarbejdet. Hanne bliver vigtig i vores arbejde for en endnu tættere forankring med medlemmerne af Dansk Metal. Hun får en nøglerolle i Dansk Metals arbejde for at fortælle historierne om det vigtigste råstof i Produktionsdanmark – nemlig de faglærte, siger Claus Jensen.

Hanne Ahrensbøll er 45 år og uddannet Cand. Scient. Soc. i Public Relations.

Hanne Ahrensbøll kommer fra en stilling som kommunikationschef i Region Sjælland. Hun har tidligere været ansat ved SEAS-NVE, SDU Campus Slagelse og Brdr. Hartmann.

Yderligere info og kommentarer:

Hanne Ahrensbøll, kommunikationschef i Dansk Metal pr. 1. december 2018, telefon 23297802