Stærk erhvervsprofil indtræder i Norlys Energis bestyrelse

Norlys Energi, som står for salg af el, gas og ladestandere til el-biler, henter kendt erhvervsprofil til sin bestyrelse. CCO fra Lunar Anne Marie Kindberg skal supplere Norlys Energis bestyrelse med nye stærke kompetencer og erfaring inden for ledelse og digital transformation

I starten af februar kunne Norlys Energi føje et nyt eksternt bestyrelsesmedlem til sin bestyrelse, nemlig Anne Marie Kindberg, der sidder som CCO i den danske fintech-virksomhed Lunar. Norlys Energis bestyrelse består af i forvejen tre ejervalgte medlemmer, tre eksterne bestyrelsesmedlemmer og formand Niels Duedahl, som er administrerende direktør i Norlys-koncernen.

- Det glæder os meget at kunne byde Anne Marie Kindberg velkommen i Norlys Energis bestyrelse. Anne Marie besidder stærke kompetencer og kommercielt tyngde, der uden tvivl kommer til at give stor værdi til vores bestyrelsesarbejde. Vi kunne ikke ønske os et stærkere match. Jeg er sikker på, at Anne Marie vil løfte vores allerede velfungerende bestyrelse yderligere med hendes store erfaring indenfor ledelse, forretningsudvikling og digital transformation, siger Mads Brøgger, direktør for Norlys Energi.

Kendt erhvervsprofil med solide resultater på CV’et

Med Anne Marie Kindberg får Norlys Energis bestyrelse en stærk profil, der før sin nuværende stilling som CCO i Lunar, sad i en stilling som CCO og CMO hos Microsoft Denmark. Tidligere har Anne Marie Kindberg haft forskellige ledende stillinger hos blandt andet Nets og TDC, og samlet set kommer hun med mere end 12 års erfaring med ledelse. Dertil har Anne Marie Kindberg 15 års erfaring med go-to-market strategier og eksekvering.

-Energisektoren er en af de mest spændende industrier, vi har i Danmark. Den er og skal være det grønne og innovative fundament for en øget elektrificering af samfundet, og Norlys er en stærk og visionær virksomhed i den henseende. Jeg er stolt af og begejstret over at være en del af bestyrelsen i Norlys Energi og glæder mig meget til at bidrage til udfordringerne foran os, siger Anne Marie Kindberg.

Direktør for Norlys Energi Mads Brøgger, mobil +45 51 39 58 41

Kommunikationspartner for Norlys Energi Mette Madsen Dam, mobil +45 20 86 51 61

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 750.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 2.800 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.