Stadig ledige lejeboliger i PKA's grønne seniorbofællesskab i Valby

En del af de 49 lejligheder er allerede reserveret, og nu har DEAS åbnet op for ansøgere til de resterende boliger i PKA’s nye seniorbofællesskab Kamelia Hus. Alle interesserede over 60 år har mulighed for at ansøge på Findbolig.nu.

Københavns gamle engros-grønttorv er i fuld gang med at blive omdannet til en ny, grøn bydel med 2.200 boliger, institutioner og erhverv. Sidste sommer flyttede de første beboere ind i Hortensia Hus, Grønttorvets første lejeboliger, og næste forår er det Kamelia Hus, som står klar til indflytning. Projektet er for aktive seniorer, der ønsker at vælge fællesskabet til.

”Vi har oplevet stor interesse for Kamelia Hus, og flere ansøgere har nævnt, at bofællesskabet har været afgørende for deres interesse. Vi har kommende lejere, der kommer helt fra Jylland, Fyn samt Syd- og Nordsjælland,” udtaler Maivi Herup, udlejningschef i DEAS, som står for udlejningen.

Fællesskabet i centrum

Ifølge Ældre Sagen føler 50.000 ældre over 65 år sig ensomme i Danmark, og det gælder både i byerne og på landet. I kampen mod ensomhed har bl.a. Ældre Sagen taget initiativ til kampagnen ”Danmark Spiser Sammen” ud fra devisen om at fælles måltider kan gøre det lettere at møde nye mennesker og finde samvær og fællesskab. De fælles måltider er også et centralt tema i visionen for Kamelia Hus.

”Grønttorvet som ny bydel er funderet på fællesskabet og den tryghed, det giver at have andre mennesker omkring sig. Beboerne i Kamelia Hus får rig mulighed for at dyrke fællesskabet med et stort fælleskøkken, gårdrum til fællesspisning, og ikke mindst taghaven, hvor de sammen kan få jord under neglene og dyrke grøntsager, urter og frugter til madlavningen,” siger Nikolaj Stampe, ejendomschef i PKA.

Beboerne får også mulighed for selv at indrette et fællesrum og beslutte, om der er stemning for et bibliotek, værksted, hobbyareal eller noget fjerde. Uden for Kamelia Hus kan de kommende beboere bl.a. glæde sig til etableringen af en 23.000 m2 stor Grønttorvspark med mere end 250 frugttræer.

Byggeriet opføres af PKA i samarbejde med Realdania og FB Gruppen med DEAS som bygherrerådgiver.

Læs mere om byggeriet på groenttorvet.dk/kameliahus, og ansøg på Findbolig.nu.

Kort om Kamelia Hus:

• 49 lejligheder med 2-3 værelser fra 71-110 m2
  • Husleje fra kr. 7.575 ekskl. forbrug
  • Fælles tagterrasse med væksthus og fælles terrasse ved fælleskøkkenet
  • Fællesrum og fælles altangange på alle etager
  • Elevator, fælles vaskeri og cykelkælder
  • Indflytning 1. marts 2019

Nikolaj Stampe, ejendomschef, PKA, mobil 21 47 54 82
Maivi Herup, udlejningschef, DEAS, mobil 27 90 13 30

Kort om DEAS:

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). Vi tilbyder ydelser som administration af bolig- og erhvervsejendomme, ejer- og andelsboligforeninger samt management af butikscentre. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold samt udlejning af bolig- og erhvervslejemål. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 76.000 lejemål i Danmark og har kontorer i København, Aalborg og Aarhus. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.