Visit Norway

Stå på ski med det danske landshold

I slutningen af marts er det muligt at køre på ski sammen med Danmarks bedste skiløbere samt på nærmeste hold se dem konkurrere om Danmarks-mesterskabet.
Høgegga i Trysil. Foto: Skistar Trysil

Har du altid drømt om at teste dine skifærdigheder mod landets bedste skiløbere? Og er du nysgerrig efter at se, hvor hurtigt det egentligt går, når Danmarks bedste skiløbere kæmper om hæder og medaljer?
Så har du en enestående chance for at prøve begge dele, når der i slutningen af marts inviteres til SkiStar Winter Games i den norske skidestination Trysil. Netop Trysil er stedet, hvor det danske skilandshold har fast træningsbase i løbet af vinteren, ligesom flere danske skiklubber også benytter stedet som træningsbase.

SkiStar Winter Games afvikles i et samarbejde mellem Danmarks Skiforbund og firmaet SkiStar, der ejer skianlægget i Trysil sammen med flere andre anlæg i Norge, Sverige og Østrig.

Slalom og pukkelpist
Arrangementet starter torsdag den 28. marts, hvor deltagerne kan teste deres slalom-egenskaber. Her afvikles der nemlig parallel-slalom, hvor både deltagerne, landsholdsløberne og deres trænere deltager.

Dagen efter, fredag den 29. marts, er der først morgenskiløb med landsholdsløberne, og om eftermiddagen kan man overvære Danmarks-mesterskabet i parallel-slalom. Om aftenen kan man teste sine evner udi pukkelpist sammen med det danske freestyle-landshold.

De to sidste dage, lørdag og søndag, kan man på nærmeste hold overvære Danmarks-mesterskabet i henholdsvis slalom, storslalom og Super-G.

Konkurrencerne foregår på Høgegga, som er det faste træningsområde i Trysil både for det danske skilandshold og for andre eliteløbere.

Løbere glæder sig
Blandt de deltagende danske landsholdsløbere i SkiStar Winter Games er navne som Christoffer Faarup, Kristiane Roer Madsen, Bastian Blaafalk og Christian Skov Jensen. De danske løbere, hvoraf flere kommer direkte fra VM i Åre, Junior VM i Val di Fassa og Ungdoms OL i Sarajevo, ser frem til at møde danske skiturister på en anderledes måde end normalt.

Hos SkiStar ser man frem til arrangementet.
-Trysil er allerede danskernes foretrukne skiferiested i Norge, og vi er glade for, at det alpine danske skilandshold har valgt at træne her. Vi er glade for nu at kunne vise de fremragende træningsfaciliteter, som vi har i Trysil, frem for danske skiturister, siger Turid Backe-Viken, der er salgs- og markedschef i SkiStar Trysil.

Hun mener, at arrangementet er win-win for alle parter.
-Via SkiStar Winter Games kan danske skiløbere komme tættere på deres landshold, og det kan forhåbentlig skabe inspiration og få flere til at dyrke skiløb på konkurrenceplan, siger Turid Backe-Viken.

Turid Backe-Viken, salgs- og markedschef, SKISTAR TRYSIL
Mobil: +47 992 80 071
Email: turid.viken@skistar.com

Mona Konuralp, presseansvarlig, Visit Norway
Mobil : 2248 5249
Email: mokon@innovasjonnorge.no

Høgegga i Trysil. Foto: Skistar Trysil
Kristiane Roer Madsen

Information om Visit Norway

Visit Norway
Dampfærgevej 10, 4. sal

Visit Norways fremste opgave er at promovere Norge som ferieland hele året.

Følg pressemeddelelser fra Visit Norway

Flere pressemeddelelser fra Visit Norway

Stor dansk interesse for at overnatte ude i Norges natur25.2.2020 13:00:00 CET | Pressemeddelelse

I Norge er det muligt at benytte en række unikke overnatningssteder lige fra hytter i trætoppene over igloer af glas til ishoteller og glamping-telte. Titusindvis af danskere drager hvert år til Norge for at opleve landets vidunderlige natur. Langt de fleste bor i hytter eller hoteller undervejs, men i de senere år er der skudt en række nye overnatningstilbud frem i Norge, hvor man også bor helt ude i den vilde natur.

1000 børn hjælper med at flytte 7000 bøger til Oslos nye hovedbibliotek15.1.2020 14:00:00 CET | Pressemeddelelse

2020 bliver et meget spændende år for Norges hovedstad med adskillige indvielser og begivenheder i både Oslo og omegn. Torsdag 16. januar vil 1000 elever fra femte klasse ved fire Oslo-skoler vandre ned ad Oslos hovedstrøg, Karl Johans Gate, for at flytte 7000 bøger fra det gamle hovedbibliotek Deichman ved Hammersborg til det nye bibliotek, som åbner den 28. marts i Bjørvika og bliver nabo til Oslos Operahus.