Sprøde svær, saftig and og perfekte brunede kartofler? Få kokkelandsholdets bedste tips og tricks til julemiddagen

Det skal være slut med at stå og svede over gummi-svær på flæskestegen og brændt sukker til de brunede kartofler d. 24. december. Det danske kokkelandshold udgiver nu i samarbejde med Lidl en række videoer med tips og tricks til en vellykket jule- og nytårsmenu.

Holdkaptajnen på det danske kokkelandshold, Christian Wellendorf.

Hvordan sikrer man, at flæskestegens svær bliver sprøde? At anden ikke bliver sej og grå? Og ikke mindst, at de brunede kartofler ikke bliver til en bitter karamelblanding, der flyder rundt ved siden af de kogte kartofler på panden?

Holdkaptajnen på det danske kokkelandshold, Christian Wellendorf, har i en ny serie af videoer, udviklet i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, besluttet sig for at komme de mest gængse køkkenkatastrofer

jule- og nytårsaften til livs.

”Man behøver hverken være kok eller mormor for at kunne præstere sprøde svær og saftig mørbrad i et køkken. Ved at følge nogle simple tommelfingerregler, vil jeg godt garantere, at man kan nå helskindet i mål med både jule- og nytårsmenu,” siger Christian Wellendorf.

Videoerne er udgivet den 3. december og varer maksimum to minutter. De seks tilgængelige Lidl X Kokkelandsholdet-Masterclass-videoer er:

• Mør and
  • Udskæring af and
  • Dampede blåmuslinger
  • Saftig flæskesteg med sprøde svær
  • Brunede kartofler
  • Oksemørbrad

Læs mere, og se videoerne på lidl.dk/Masterclass

Lidl og kokkelandsholdet

Lidl og det danske kokkelandshold har arbejdet sammen siden sommeren 2020. Gennem en række forskellige initiativer skal samarbejdet bidrage til at forbedre danskernes evner i køkkenet og inspirere flere til at kaste sig over det hjemmelavede måltid. https://om.lidl.dk/presse/pressemeddelelser/pressemeddelelser-2020/lidl-og-kokkelandsholdet-teamer-op-nyt-samarbejde-skal-forbedre-danskernes-skills-i-koekkenet

For yderligere information, kontakt:

Morten Juul Andersen, CEO Dansk Gastronomisk Union: morten.andersen@dkgu.dk eller tlf. 21 84 64 96

Holdkaptajnen på det danske kokkelandshold, Christian Wellendorf.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb13.1.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.

Fra Fyn til hele Danmark: Bryggeriet Vestfyen udvikler specialøl med Lidl18.12.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

For ti år siden var der ikke mange, der drak indian pale ale, brown ale og porter, men siden da er danskerne kommet efter det. I dag er cirka hver 10. øl, der bliver drukket, en specialøl. Derfor lancerer Lidl nu sin helt egen serie af specialøl, Karlens nordic craft beer, særligt udviklet af den anerkendte brygmester Christoph Behnke ved Bryggeriet Vestfyen. Øllene er netop landet i Lidl over hele landet.

Dansk-Tysk Handelskammer kårer Lidl Danmark til German Company of the Year 2020: Lidl hjælper danske virksomheder til eksport på en milliard kroner15.12.2020 15:00:25 CETPressemeddelelse

Lidl Danmark skaber vækst og eksport for kædens danske leverandører til en værdi af cirka 200 millioner kroner, og eksporterer for cirka 800 millioner kroner via Lidls internationale netværk. Dansk-Tysk Handelskammer kårede Lidl Danmark til German Company of the Year 2020 i dag ved en online prisoverrækkelse.