Sportstøj og bæredygtighed er en succes for vinderen af Årets Ejerleder 2019 i Midt- og Vestjylland

Manden bag Sports Group Denmark A/S, Bjarne Jeppesen, er vinder af Årets Ejerleder 2019 i Midt- og Vestjylland. Silkeborg-virksomheden er en succeshistorie med meget stor vækst, og med et succesfuldt ledelsesteam er der ambitiøse mål for fremtiden. Bjarne vinder prisen for på syv år at have skabt en international virksomhed, der har realiseret overskud i alle år og for samtidig at have en klar holdning til bæredygtighed. Prisen blev overrakt på en velbesøgt kåring af PwC, Nykredit og Dansk Erhverv.
Bjarne Jeppesen,  Sports Group Denmark A/S,   vinder af Årets Ejerleder 2019 i Midt- og Vestjylland
Bjarne Jeppesen, Sports Group Denmark A/S, vinder af Årets Ejerleder 2019 i Midt- og Vestjylland

Baseret på erfaringer og relationer fra en stilling som direktør for en dansk sportstøjsvirksomhed i Hong Kong stiftede Bjarne Jeppesen i 2012 Sports Group Denmark A/S. Den grundlæggende forretningsidé baserer sig på at sælge smart, funktionelt sports- og fritidsbeklædning til en lav profit-margin over for detailkæderne.

”Med et enormt drive og en enestående forretningssans har Bjarne Jeppesen formået at skabe en virksomhed, som har opnået flotte økonomiske resultater og er blevet en international succes, der klarer sig langt bedre end tilsvarende konkurrenter i branchen,” fortæller Poul Spencer Poulsen, partner i PwC i Herning, og fortsætter:

Bjarne er meget innovativ og driftig og forsøger til stadighed at udvikle forretningen ved at se fremad og planlægge, hvad virksomhedens næste strategiske træk skal være. Han er en dygtig og risikovillig ejerleder, som samtidig er yderst velovervejet med et klart formål og en tydelig vision.

Stort vækstpotentiale og bæredygtighed i fokus

Bjarne har en fastforankret strategi om at styrke konkurrenceevnen ved, at virksomhedens produkter skal være de billigste uden at gå på kompromis med kvaliteten. Denne strategi er styrende for stort set alt, hvad Bjarne foretager sig i virksomheden og alle planerne for fremtiden:

”Bjarne er en målrettet og ambitiøs ejerleder, og så er han god til at inkludere den øvrige ledelsesgruppe i sine ideer og beslutninger, så alle trækker i samme retning på vækstrejsen. Han er informerende og involverende, og det giver engagerede og motiverede medarbejdere, som i fællesskab arbejder for at nå vækstmålene,” siger viceregionsdirektør i Nykredit, Christian Vejling, og refererer til, at målet er at runde en omsætning på 1 mia. kr. i 2023, og at virksomheden allerede nu er foran planerne om at kunne realisere dette.

Hos Dansk Erhverv anerkender man, at Bjarne Jeppesen har skabt en succesfuld international virksomhed, der leverer økonomisk flotte resultater, og som også har bæredygtighed på dagsordenen:

”Bjarne har store mål for virksomheden og fremtiden, og de er ikke kun økonomiske. Bjarne vægter bæredygtighed højt, og for ham er det vigtigt at kommunikere åbent og ærligt om virksomhedens og produkternes miljømæssige fodaftryk. Der sættes handling bag ord, og Bjarne har inkorporeret mål og politikker i leverandørvalg og -aftaler,” fortæller markedsdirektør i Dansk Erhverv, Jakob Ullegård, og ønsker tillykke til Årets Ejerleder 2019 i region Østjylland.

Fakta om Sports Group Denmark A/S

Sports Group Denmark designer, producerer og distribuerer sports- og fritidstøj til mænd, kvinder og børn under i alt 15 brands. Tøjet er skandinavisk designet og udviklet med fokus på kvalitet til den rigtige pris. Med kontorer over hele Europa samt i Kina, sælges tøjet via store sportskæder og individuelle butikker i mere end 10 lande. Virksomheden omsætter i dag for mere end 500 mio. kr. og har realiseret overskud alle år siden etableringen i 2012. De seneste år har virksomheden skabt nye arbejdspladser med fokus på igangsætning og opbygning af salg på nye eksportmarkeder.

De stærke konkurrenter:

Martin og Mikael Søgaard – ejerledere i Idealcombi A/S (Hurup)

Idealcombi A/S, der producerer vinduer og døre, blev grundlagt i 1973 og ejes og ledes i dag af stifternes sønner, Martin og Mikael Søgaard. De to ejerledere har formået at overtage og generationsskifte sig ind i en stor og velkonsolideret virksomhed, som er vokset betydeligt over de seneste 5-10 år, og som i dag tæller 570 medarbejdere. Ejerlederne udviser stor omstillingsparathed ved løbende at tilpasse virksomheden til markedsforholdene og samtidig have fokus på at bevare arbejdspladser i Danmark. Kvalitet, innovation, ordentlighed og ansvarlighed er kerneværdierne for de to ejerledere.

Nicolai Tange Jørgensen – ejerleder i Smart Lift A/S (Nykøbing)

Smartlift A/S blev grundlagt i 2006 og senere købt af Nicolai Tange Jørgensen i 2012, i et delt ejerskab med Vækst-Invest Nordjylland A/S. Med 50 ansatte udvikler og producerer Smartlift intelligente lifte, der markedsføres i hele verden. Præcision, driftssikkerhed og kvalitet på allerhøjeste niveau er kendetegnende for virksomheden. Nicolajs store fokus på udvikling og innovation af selskabets produkter er en stor del af årsagen til virksomhedens bemærkelsesværdige indtjening og vækst samt den værdi, produkterne skaber hos slutbrugeren.Med en markedsførende position er Smart Lift A/S i gang med en spændende global vækstrejse.

Fakta om Årets Ejerleder 2019
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag prisen, som uddeles for 16. gang. Årets tema er formål og værdier.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 14. november 2019 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC og sidste års vindere.

Tidligere regionsvindere i Midt og vestjylland
Bjarke Hansen, ejerleder i Primo Tours A/S (2018), Jan Bisgaard Sørensen, ejerleder i BILA A/S (2017), Mikkel Jensby Lund, ejerleder af Alpha Offshore Service (2016), Morten Dalsgaard, ejerleder i Westpack A/S (2015), Bloomingville (2014), EP Tools (2013), Witt Hvidevarer (2012), H2 Logic (2011).

Kontakter

PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller Pernille Plougheld fra Nykredit på mobil 3045 1006.