Sport Inside: Fordybelse og indsigt til de sportsinteresserede

I en tid, hvor sportsjournalistik ofte handler om hurtige overskrifter og onlinetrafik, vil Sport Inside gå i dybden med de sportsgrene, som danskerne holder mest af. I de kommende uger er der fokus på cykelløbet over dem alle, Tour de France.

Appen Sport Inside sætter især fokus på sportsgrene som fodbold, motorsport, NFL, cykling og e-sport , og de næste uger vil det handle om Tour de France. Foto: Anne-Christine Poujoulat, Ritzau Scanpix.

’Sport Inside’ samler en række dybdegående sportsartikler fra Danmarks førende sportsjournalister i en app, hvor formålet ikke er at levere hurtige sportsresultater, men derimod artikler, man kan fordybe sig i, og som gør læserne klogere på sportsverdenen generelt. ’Sport Inside’ er en del af fordelsprogrammet YouSee More.

”Der er masser af sportsnyheder hver dag, men der mangler et samlingspunkt, hvor sportsinteresserede kan få et samlet og stærkt udbud af sportsartikler. Derfor henvender ’Sport Inside’ sig til alle med appetit på god sportsjournalistik og indsigtsfulde analyser skrevet af nogle af landets bedste sportsjournalister,” fortæller Torben Rasmussen, afdelingsdirektør i YouSee.

Indholdet i ’Sport Inside’ bygges op omkring de mange store sportsbegivenheder hen over året. Før og under Super Bowl kunne læsere eksempelvis komme i dybden med de to deltagende NFL-hold, men også blive klogere på sporten og kulturen i amerikansk fodbold generelt. Ambitionen med ’Sport Inside’ er at invitere læserne med bag om de aktuelle begivenheder, uanset om der er tale om enkeltstående kampe, eller ved større events som slutrunder og Tour de France.

Masser af Tour de France
I de kommende uger trækker Sport Inside for alvor i den gule førertrøje med en daglig og grundig dækning af cykelsportens største løb, Tour de France. Det legendariske etapeløb begynder lørdag 6. juli i Bruxelles og slutter 21. juli i Paris, men før paradekørslen på Champs-Élysées venter der rytterne 3460 sveddryppende kilometer på de franske landeveje, hvor hele fem etaper slutter på bjergtoppe.

”Sport Inside går i dybden med dagens etape med analyse af de strabadser, der venter rytterne og vurderer favoritternes indbyrdes styrkeforhold, hvor Jacob Fuglsang i storform er blandt favoritterne til at vinde Tour de France. Og Sport Inside er allerede tyvstartet Tour-dækningen med optakter og podcasts, om alt det vi glæder os til, når sportssommeren topper på sommervarme franske bjergtinder,” siger Torben Rasmussen.

Sport Inside har netop introduceret nye formater som podcast og video, der er oplagte at benytte sig af i et udelukkende digitalt univers, og på længere sigt er det ambitionen at udvide antallet af sportsgrene. Derudover giver den nye app også brugerne mulighed for at personificere indholdet, så de matcher netop deres sportsinteresser. Man kan nemlig nemt selv vælge hvilke sportsgrene, man vil følge og gå i dybden med.

Om Sport Inside

• ’Sport Inside’ er tilgængelig som fordel i YouSee’s fordelsprogram, YouSee More.
  • ’Sport Inside’ giver læserne alt, hvad de har brug for at vide om sportsgrene som fodbold, motorsport, NFL, cykling og e-sport via en app på mobil eller tablet.
  • I YouSee More kan kunder med flere produkter, tv, bredbånd og/eller mobil, vælge forskellige fordele. Nogle abonnementer er ikke adgangsgivende.
  • Der er mere end 320.000 danske husstande med i YouSee More, og YouSee forventer, at antallet fortsætter med at stige.

Læs mere om Sport Inside.

YouSee og Discovery når ikke at få ny aftale på plads til årsskiftet6.11.2019 10:00:09 CETPressemeddelelse

YouSee og Discovery har forhandlet siden foråret. YouSee har i en ny aftale ønsket at sikre større valgfrihed og balancerede priser, men det er desværre ikke lykkedes at finde en aftale inden deadline. Discovery’s tv-kanaler vil derfor ikke være en del af YouSee’s tv- og streaming-tilbud fra årsskiftet. YouSee ønsker fortsat at tilbyde Discovery’s indhold til sine kunder og vil derfor arbejde videre på at finde en løsning.