Sponsorstøtte kommer parkinsonramtes børn til gode

Der er et stort støttebeløb på vej til Parkinsonforeningen fra det danske energiselskab OK. Parkinsonforeningen er en af de organisationer og foreninger, som mange af OK’s kunder har valgt at støtte, når de tanker. Kunderne betaler ikke ekstra for brændstoffet. Donationen kommer fra OK

Udover Parkinsonforeningen  støtter energiselskabet OK omkring 2.400 klubber og foreninger i hele landet. Foto: Shutterstock
Udover Parkinsonforeningen støtter energiselskabet OK omkring 2.400 klubber og foreninger i hele landet. Foto: Shutterstock

Parkinsonforeningen er en patient- og pårørendeforening, som arbejder for bedre livsvilkår for mennesker med parkinson og deres pårørende.

Gennem sin sponsoraftale med energiselskabet OK har Parkinsonforeningen netop modtaget næsten 30.000 kroner. Pengene kommer fra de OK-kunder, som vælger at støtte Parkinsonforeningen, når de tanker.

”Vi er meget, meget glade for den støtte, vi får fra OK. Det er en tilbagevendende donation, der giver os mulighed for at lave nogle af de vigtige aktiviteter, som vi arbejder med. Blandt andet er vi ved at udvide vores tilbud til børn af mennesker, der er ramt af parkinson. Vi arrangerer familie-camps og udvikler digitale netværk og chat, hvor der både er mulighed for at komme i kontakt med ligestillede og med fagpersoner, ” siger direktør i Parkinsonforeningen, Astrid Blom.

”Jeg vil også gerne sige tusind tak til alle de OK-kunder, der benytter muligheden for at støtte en forening som vores, ved at knytte os til deres kort. ”

Koster ikke ekstra at tanke

Aftalen er simpel. Man kan støtte Parkinsonforeningen med fem øre for hver liter, man tanker hos OK. Det koster ikke ekstra at tanke, da det er OK og selskabets forhandlere, som betaler støtten. Man skal bare huske at melde sit OK-kort, sin OK-app eller ApplePay til Parkinsonforeningens sponsoraftale. Så giver OK støtten, uanset hvordan betalingen sker.

Parkinsonforeningen får fem øre ekstra for den samme liter, hvis bilisten desuden køber el hos OK. Og som noget helt nyt kan man støtte med yderligere fem øre pr. liter, hvis man også har mobiltelefoni hos OK. På den måde kan bilister støtte Parkinsonforeningen med i alt 15 øre for hver liter brændstof.

På grund af coronaen har mange organisationer og foreninger gennem de seneste to år haft sværere ved at rejse penge til deres samfundsnyttige arbejde. Derfor har OK ekstraordinært valgt at forhøje alle donationer med 30 procent. Det betyder, at Parkinsonforeningen i stedet for en sponsorcheck på 23.013 kroner kan se frem til hele 29.917 kroner i støtte.

OK støtter foreningslivet

OK har gennem mange år støttet det lokale, danske foreningsliv. Støtten går til forskellige foreninger, lige fra sportsklubber til spejdere og mange andre, som tager ansvar og gør en forskel i nærmiljøet, på landsplan eller internationalt. OK støtter foreningslivet, fordi virksomhedens tankstationer mange steder spiller en vigtig rolle i lokalsamfundet. Derfor har det altid virket naturligt for OK at støtte den frivillige indsats og sammenholdet i foreningerne.

”Lige nu har mere end 2.400 meget forskellige organisationer og foreninger en sponsoraftale med OK. Vi er meget stolte af vores engagement i det danske foreningsliv, og vi ved, at vores sponsorater er en stor hjælp for de mange ildsjæle, som hver dag yder en stor indsats og gør en forskel for andre, ” siger Steffen Toft Spiele, ESG & Sustainability Partner hos OK.

Bjarne Jensen
Ekstern journalist og kommunikationsmedarbejder, OK
post@bjarnejensen.dk

Fakta om OK og sponsoratet:

• OK er et dansk andelsselskab, ejet af cirka 11.500 kunder og forhandlere
  • OK forsyner boligejere, landbrug og erhvervsliv med brændstof, e-mobilitet, olie, naturgas, varmepumper, el, mobiltelefoni og forsikringer
  • OK støtter sammen med de lokale OK-forhandlere omkring 2.400 klubber og foreninger over hele landet. Foruden sporten støtter OK bl.a. arbejdet i en række humanitære organisationer, herunder SOS Børnebyerne, Hospitalsklovnene, Kræftens Bekæmpelse mv.