Sponsorpenge går til at redde dyr i nød

Der er et stort støttebeløb på vej til Dyrenes Beskyttelse i Danmark fra det danske energiselskab OK. Dyrenes Beskyttelse er en af de organisationer og foreninger, som mange af OK’s kunder har valgt at støtte, når de tanker. Kunderne betaler ikke ekstra for brændstoffet. Donationen kommer fra OK

Udover Dyrenes Beskyttelse støtter energiselskabet OK omkring 2.400 klubber og foreninger i hele landet.

Dyrenes Beskyttelse hjælper dyr i nød. Danskerne kan gratis ringe til organisationens vagtcentral på alarmnummeret 1812 hele døgnet rundt alle ugens dage. Herfra sender Dyrenes Beskyttelse hjælp ud til dyret, der efterfølgende kommer på et af foreningens 10 dyreinternater eller et af de 30 vildtplejestationer.

Som støtte til sit arbejde med at hjælpe dyrene har Dyrenes Beskyttelse netop modtaget en sponsorcheck på 352.877 kroner fra det danske energiselskab OK. Støtten er et resultat af Dyrenes Beskyttelses sponsoraftale med OK.

”Pengene går til at redde dyr i nød og sikre en bedre dyrevelfærd. Det er en god måde for vores medlemmer og støtter at give lidt ekstra til dyrene, uden det koster dem selv ekstra. Vi er superglade for samarbejdet med OK. Det giver god mening, for vi kører selv rigtig mange kilometer, når de nødstedte dyr skal fragtes videre til internater eller vildtplejestationer, og vi bruger naturligvis OK-kort, ” siger fundraisingchef i Dyrenes Beskyttelse, Tina Engberg.

Koster ikke ekstra at tanke

Aftalen er simpel. Man kan støtte Dyrenes Beskyttelse med fem øre for hver liter, man tanker hos OK. Det koster ikke ekstra at tanke, da det er OK og selskabets forhandlere, som betaler støtten. Man skal bare huske at melde sit OK-kort, sin OK-app eller ApplePay til Dyrenes Beskyttelses sponsoraftale. Så giver OK støtten, uanset hvordan betalingen sker.

Dyrenes Beskyttelse får fem øre ekstra for den samme liter, hvis bilisten desuden køber el hos OK. Og som noget helt nyt kan man støtte med yderligere fem øre pr. liter, hvis man også har mobiltelefoni hos OK. På den måde kan bilister støtte Dyrenes Beskyttelse med i alt 15 øre for hver liter brændstof.

På grund af coronaen har mange organisationer og foreninger gennem de seneste to år haft sværere ved at rejse penge til deres samfundsnyttige arbejde. Derfor har OK ekstraordinært valgt at forhøje alle donationer med 30 procent. Det betyder, at Dyrenes Beskyttelse i stedet for en sponsorcheck på 271.444 kroner kan se frem til hele 352.877 kroner i støtte.

OK støtter foreningslivet

OK har gennem mange år støttet det lokale, danske foreningsliv. Støtten går til forskellige foreninger, lige fra sportsklubber til spejdere og mange andre, som tager ansvar og gør en forskel i nærmiljøet, på landsplan eller internationalt. OK støtter foreningslivet, fordi virksomhedens tankstationer mange steder spiller en vigtig rolle i lokalsamfundet. Derfor har det altid virket naturligt for OK at støtte den frivillige indsats og sammenholdet i foreningerne.

”Lige nu har mere end 2400 meget forskellige organisationer og foreninger en sponsoraftale med OK. Vi er meget stolte af vores engagement i det danske foreningsliv, og vi ved, at vores sponsorater er en stor hjælp for de mange ildsjæle, som hver dag yder en stor indsats og gør en forskel for andre, ” siger Steffen Toft Spiele, ESG & Sustainability Partner hos OK.

Bjarne Jensen
Ekstern journalist og kommunikationsmedarbejder, OK
post@bjarnejensen.dk

Fakta om OK og sponsoratet:

• OK er et dansk andelsselskab, ejet af cirka 11.500 kunder og forhandlere
  • OK forsyner boligejere, landbrug og erhvervsliv med brændstof, e-mobilitet, olie, naturgas, varmepumper, el, mobiltelefoni og forsikringer
  • OK støtter sammen med de lokale OK-forhandlere omkring 2.400 klubber og foreninger over hele landet. Foruden sporten støtter OK bl.a. arbejdet i en række humanitære organisationer, herunder SOS Børnebyerne, Hospitalsklovnene, Kræftens Bekæmpelse mv.