Spillerne har mistet troen på Brøndby, men regner med sejr til FCK

Den dårlige Superliga-start smitter af på Oddset-spillernes tro på succes til Brøndby i Europa League.

En sejr i ti kampe.

Det er, hvad det er blevet til for de forsvarende danske mestre fra Brøndby i Superligaen og Champions League-kvalifikationen.

Og der er ikke mange, der tror på, at den anden sejr kommer i den første kamp i Europa League-gruppespillet mod Sparta Prag i aften.

Kun 20 procent af alle indskud fra Oddset-spillerne er sat på en sejr til Brøndby, fortæller Peter Emmike Rasmussen, der er oddssætter i Danske Spil.

- Brøndby er skidt kørende i øjeblikket, men det er usædvanligt, at der ikke er flere spil på Brøndby, især når de spiller på hjemmebane. Jeg regner dog med, at det kommer til at ændre sig lidt i løbet af torsdagen, da der som regel er flere, der spiller med hjertet lige op til kampstart.

Danske Spil vurderer, at der er cirka 35 procents chance for en sejr til Brøndby og giver pengene 2,80 gange igen, hvis det sker. Der er odds 2,55 på en sejr til Sparta Prag og 3,35 på uafgjort.

Størst tiltro til FC København
Noget anderledes ser det ud med troen på, at FC Midtjylland og FC København kan præstere i Europa.

- Der er en klar tendens til, at spillerne har mest tillid til de to hold, der kører bedst i Superligaen lige nu, nemlig FC København og FC Midtjylland, som også har spillet med i Europa i de seneste sæsoner, siger Peter Emmike Rasmussen.

FC Midtjylland skal også spille Europa League og møder bulgarske Ludogorets i Herning. En kamp, som Danske Spil vurderer, der er cirka 50 procents chance for, at hjemmeholdet vinder. Men 80 procent af alle indskud på kampen er sat på FC Midtjylland til odds 1,82. Udeholdet giver odds 4,50 for en sejr.

FC København og Randers er de to sidste danske hold i Europa. De skal begge spille med i Conference League, hvor FC København starter på udebane mod Slovan Bratislava. Og den kamp kan københavnerne ikke tabe, hvis man spørger Oddset-spillerne.

- Hos Danske Spil vurderer vi FC Københavns vinderchance til at være cirka 55 procent, men mere end 95 procent af alle spil på kampen er sat på en sejr til FC København, fortæller Peter Emmike Rasmussen.

Danske Spil giver odds 1,80 for en sejr til FC København og 4,80 for en sejr til Slovan Bratislava.

Få tror på Randers
Mindst tiltro er der til Randers, der møder hollandske AZ Alkmaar på hjemmebane i den første kamp i Conference League. Danske Spil giver kronjyderne en vinderchance på 25 procent, men kun 15 procent af indskuddene på den kamp er sat på en sejr til hjemmeholdet.

- Det er første gang, at Randers spiller med i et europæisk gruppespil, og det er altså et ganske stabilt hold med flere europæiske gruppespil bag sig, de skal møde, begrunder Peter Emmike Rasmussen.

En sejr til Randers giver odds 3,60, mens du får pengene 2,10 gange igen, hvis AZ Alkmaar vinder.

Yderligere info:
-Peter Emmike Rasmussen, oddssætter i Danske Spil, mail: per@danskespil.dk, tlf: 29455176
-Michael Ørtz Christiansen, presserådgiver i Danske Spil, mail: mioc@danskespil.dk, tlf: 61334230