Spillefugle brændte sig på Wilbek

Ulrik Wilbek (V) var bookmakernes favorit til borgmesterposten i Viborg, men 85 procent af indskuddene var lagt på konkurrenten Torsten Nielsen (K).

Valget i Viborg blev en dyr affære for NordicBets kunder. Langt størstedelen af spillefuglene satsede på, at den siddende borgmester Torsten Nielsen (K) kunne holde den tidligere håndboldtræner fra fadet. Hele 85 procent af indskuddene var lagt på dette udfald til odds 4,95, mens de resterende 15 procent var lagt på Wilbek-sejren til odds 1,45.

”Valget i Viborg blev langt tættere, end vores odds indikerede. Ingen tvivl om, at vores kunder havde fat i den lange ende her. Jeg skal gerne indrømme, at vi åndede lettede op, da det stod klart, at Wilbek sikrede sig sejren”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm.

Sammen med Guldborgsund, Lolland, Faxe, Rebild og Randers var Viborg blandt de kommuner, hvor spillelysten var størst.

Find flere spil på dansk politik på www.nordicbet.dk