Spentrup IF og Sparekassen Kronjylland fortsætter tæt parløb

Sparekassen Kronjylland fortsætter som hovedsponsor. Haller og frivillighed skal fremtidssikres.
Sparekassen Kronjylland og SIF forlænger mangeårigt sponsorsamarbejde. Sparekassens afdelingsdirektør Jacob Tange ses her flankeret af bestyrelsesmedlem i Spentrup IF Lars Meier og formand Ann Holmgrün.

Spentrup IF (SIF) er med forlængelsen af sit samarbejde med hovedsponsor Sparekassen Kronjylland ikke bare sikret arbejdsro på sponsorsiden. De to parter, som har et mangeårigt makkerskab bag sig, har lagt nye ideer og ambitiøse planer i kakkelovnen.

– Vi fortsætter naturligvis med at have fokus på at udvikle Spentrup IF som et vigtigt fritidsaktiv i Spentrup og omegn, men vi prøver også at tænke foreningen og dens faciliteter ind i en større helhed. Både SIF og Sparekassen Kronjylland arbejder nemlig for at styrke Spentrup og det lokale samarbejde. I SIF glæder vi os derfor meget til at fortsætte med at udvikle os sammen med Sparekassen, lyder det fra foreningens formand, Ann Holmgrün.

Konkret er der blandt andet planer om en opdatering af idrætsforeningens haller.

– Både vi og Sparekassen har et ønske om at give hallerne et løft, så de bliver fremtidssikret til både foreningens og alle byens borgeres skyld. At byen har opdaterede halfaciliteter gør nemlig ikke kun, at SIF kan blive ved med at tilbyde moderne idrætsfaciliteter til alle byens børn, unge og voksne, men det åbner også op for, at hallerne kan blive brugt i mange andre sammenhænge, så de bliver udnyttet fuldt ud og tilfører nye muligheder til vores lokalområde, forklarer Ann Holmgrün.

Et nyt tiltag, som også er afledt af det fortsatte samarbejde, er en mere tydelig påskønnelse af de frivillige kræfter i SIF. Det kommer blandt andet til at ske med en ny tavle i hallen, der hver måned viser, hvem der er månedens frivillig i foreningen:

– Vi kalder det månedens skulderklap, og jeg synes, at det går fint i tråd med både SIF’ og Sparekassens ønske om i højere grad at anerkende frivilligheden og de mange ildsjæle, som hver dag lægger et stort og værdifuldt stykke arbejde i at gøre en forskel for foreningen og for byen. En moderne sportshal er nemlig intet værd, hvis der ikke er ildsjæle og frivillige til at fylde den ud med liv, fællesskab og gode oplevelser for medlemmerne, fortæller Jacob Tange, der er afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjyllands afdeling i Spentrup.

– Spentrup IF er simpelthen livsnerven i Spentrup. Det er her byens børn og unge træder deres første gymnastiksko og lærer at score med en bold, her der bliver skabt nye venskaber, og her byens borgere på tværs af alder, job og interesser mødes og får rørt sig. Foreningen er et vigtigt aktiv for hele Spentrup og omegn. Det er derfor, det er så vigtigt, at vi alle bakker op om foreningen, og at vi i Sparekassen med glæde og stolthed tager et medansvar for, at haller, forening og frivillige fortsætter med at være i fin form, slutter Jacob Tange.