SPAREKASSEN SJÆLLAND-FYN-KONCERNEN: Succesfuld IT-konvertering og sammenlægning på plads

Sparekassen Fyn er som planlagt blevet sammenlagt med moderselskabet Sparekassen Sjælland-Fyn. Samtidig er en stor IT-konvertering gemmeført med succes.

Sparekassen Fyns 41.500 kundeforhold er i weekenden konverteret fra SDC til Bankdata. Der er tale om 112.000 konti og ca. 100 mio. transaktioner. Det betyder, at den vellykkede IT-konvertering er en af de større herhjemme.

Samtidig kan alle Sparekassen Sjælland-Fyns 145.000 kunder fra i dag betjenes i samtlige 43 filialer fra Middelfart i vest til Dragør i Øst.

Med IT-konverteringen og sammenlægningen på plads sætter Sparekassen Sjælland-Fyn punktum for et succesfuldt forløb med købet af Sparekassen Fyn for tre år siden i august 2013, fortæller administrerende direktør i Sparekassen Sjælland-Fyn Lars Petersson.

”Det er meget tilfredsstillende og til stor gavn og glæde for hele sparekassen, at vi nu driver en stor sparekasse på Sjælland og Fyn. Kunderne vil fortsat opleve, at der står Sparekassen Fyn på de fynske filialer og tilsvarende Sparekassen Sjælland på de mange filialer på den anden side af Storebæltsbroen. Som vi har sagt fra starten, er fynboerne bedst til at drive hele Fyns lokale sparekasse, og sådan vil det også være fremover,” understreger administrerende direktør for Sparekassen Sjælland-Fyn Lars Petersson, der tilføjer, at der er store synenergier at hente ved sammenlægningen af de to regionale og lokale sparekasser.

For yderligere information
Kontakt presse- og direktionsrådgiver Jan Løve, 40 10 76 44, jal@spks.dk.

Presse- og direktionsrådgiver Jan Løve - Tlf. 40 10 76 44 - jal@spks.dk

- 49 privatfilialer fordelt på Sjælland og Fyn (inklusiv 3 på vej i Helsinge, Greve og på Islands Brygge)
- 4 erhvervscentre (inklusiv 1 på vej på Islands Brygge)