Sparekassen Sjælland-Fyn A/S: Meget tilfredsstillende 1. halvår

Med et resultat der er 25 % bedre end sidste år, netto tilgang af nye kunder på mere end 3000, vækst i forretningsomfanget samt medvind på nedskrivningerne fastholder sparekassen den offensive filialstrategi og åbner 3 nye filialer og 1 erhvervscenter inden årets udgang.
”Sparekassen går -  som et af de meget få pengeinstitutter her i landet - mod strømmen og styrker distributionsnettet. Vi er ovebeviste om, at det skaber merværdi for aktionærerne,”
siger administrerende direktør Lars Petersson.
”Sparekassen går - som et af de meget få pengeinstitutter her i landet - mod strømmen og styrker distributionsnettet. Vi er ovebeviste om, at det skaber merværdi for aktionærerne,” siger administrerende direktør Lars Petersson.

"Vi kan notere fremgang på alle væsentlige nøgletal og oplever en netto tilgang af nye kunder på mere end 3000 i første halvår. Halvårets resultat lander på 150,4 mio. kr. før skat, og resultatet forrenter primo egenkapitalen svarende til 11,6 % p.a. Vi kan derfor konstatere, at resultatet er meget tilfredsstillende," siger administrerende direktør Lars Petersson.

Børsværdien er siden sparekassens notering på Nasdaq København i december 2015 steget med 26 % (pr. 30. juni 2017), og desuden har sparekassen udbetalt kr. 6,05 kr. i udbytte pr. aktie til aktionærerne.

Vi betjener nu over 150.000 kunder
Sparekassen oplever en ganske tilfredsstillende tilgang af nye kunder. I årets første 6
måneder blev det til mere end 500 nye kunder om måneden, det betyder en netto tilgang af nye kunder på flere end 3000 i det første halvår. Det er især de nye filialer, der oplever stor kundetilgang, men også etablerede filialer i kerneområderne i den sjællandske og fynske provins har tilgang - især fra kunder, der forlader de store landsdækkende banker, og hvor sparekassen er eneste tilbageværende pengeinstitut i lokalsamfundet.

Offensiv filialstrategi fortsætter
Sparekassen lukker ikke filialer, men åbner nye. I første halvår åbnede vi således i Helsingør og primo august åbnede vi en ny filial i Frederiksværk. I andet halvår forventer vi at åbne nye filialer i Greve, Helsinge og i København på Islands Brygge, hvor sparekassen også åbner et nyt erhvervscenter. Ved årets udgang forventer vi således at drive 53 filialer på Fyn, Sjælland og i hovedstadsområdet.

For øvrige nøgletal se vedhæftede halvårsrapport og selskabsmeddelelse.

Presse- og direktionsrådgiver Jan Løve, 40 10 76 44, jal@spks.dk

Billeder

siger administrerende direktør Lars Petersson.

- 49 privatfilialer fordelt på Sjælland og Fyn (inklusiv 1 på vej i Helsinge)
- 626 medarbejdere
- 156.000 kunder

Kvium gavlmaleri i Holbæk skal udbedres12.3.2018 10:16:27 CET | Pressemeddelelse