Sparekassen Sjælland

Sparekassen Sjælland åbner ny filial i Vanløse

Inden længe åbner landets ældste sparekasse en ny filial på Jernbane Allé 49 i Vanløse. Åbningen af den nye filial sker som et led i sparekassens filialstrategi, hvor udviklingen af filialnettet i hovedstadsområdet er en vigtig brik.
Med åbningen i Vanløse når Sparekassen Sjælland op på i alt syv filialer i Hovedstaden og på Amager. Billedet er fra åbningsreceptionen i Valby, hvor sparekassen slog dørene op for en filial i maj 2015.

”Endelig er det lykkedes at finde de helt rigtige lokaler, og vi ser frem til at åbne vores nye filial i Vanløse. Åbningen af den nye filial i en af hovedstadens populære og pulserende bydele har længe været på tegnebrættet, og det sker på baggrund af sparekassens senere års succes med at åbne nye filialer i hovedstadsområdet og på Amager - senest i Valby og Dragør”, siger Lars Petersson, administrerende direktør i Sparekassen Sjælland.

Succes i hovedstadsområdet
Sparekassen Sjælland har gennem de seneste par år åbnet en række filialer på Amager og i hovedstadsområdet. Ud over den nye filial i Vanløse forventer sparekassen at åbne nye filialer i Helsingør, Greve og Hundested.

”Jeg er overbevist om, at vi - som en sparekasse, der siger ja til samfundsansvar og nej til spekulation - er et godt bud på mange bankkunders søgen efter et alternativ til de meget store landsdækkende banker. Vi kan se, at vi sidste år fik tilført 10.000 nye kunder i vores bøger”, siger Lars Petersson.

Sparekassen Sjælland har besluttet ikke at lukke filialer og driver derfor fortsat filialer i mindre byer og lokalsamfund.

Fakta
Sparekassen Sjælland blev grundlagt 1825 og er dermed landets ældste sparekasse.

Med åbningen i Vanløse har Sparekassen Sjælland i alt 28 filialer på Sjælland og hovedsæde i Holbæk.

Nuværende filialer i Hovedstaden ligger på Frederiksberg, Østerbro, i Valby og Dragør samt på Amager (på Amagerbrogade og Kongelundsvej).

For yderligere information
Kontakt presse- og direktionsrådgiver Jan Løve, 40 10 76 44, jal@spks.dk

Billeder

Information om Sparekassen Sjælland

Sparekassen Sjælland
Isefjords Alle 5
4300 Holbæk

59 48 11 11https://www.spks.dk/

Sparekassen Sjælland er landets ældste sparekasse - grundlagt i 1825.

Sparekassens vision er at medvirke til at gøre Sjælland til et bedre sted at leve, arbejde og drive virksomhed.

Med 31 privatfilialer og to erhvervscentre på Sjælland er Sparekassen Sjælland et stærkt lokalt alternativ, der tager medansvar i lokalområderne.

Sparekassen Sjælland og Sparekassen Fyn udgør sammen Sparekassen Sjælland-Fyn-Koncernen.

Følg pressemeddelelser fra Sparekassen Sjælland

Flere pressemeddelelser fra Sparekassen Sjælland

Sparekassen Sjælland åbner Hot-Spot i Hundested11.10.2016 16:42:58 CEST | Pressemeddelelse

Lokalsamfundet i Hundested står uden pengeinstitut, men det gør Sparekassen Sjælland nu noget ved, når landets ældste sparekasse til december i år åbner en ny lokal afdeling - et såkaldt sparekasse Hot-Spot - på Jernbanegade 2. Vi ser frem til at være en aktiv del af fællesskabet og lokalsamfundet i Hundested, og vi har derfor ansat to lokalt forankrede rådgivere med års erfaring for udviklingen og levevilkårene i Hundested. Vores etablering i Hundested er også et udtryk for vores ønske og strategi om at være hele Sjællands sparekasse også i de mindre lokalsamfund”, siger administrerende direktør i Sparekassen Sjælland Lars Petersson. Hvad er et sparekasse Hot-Spot? Sparekassens Hot-Spot i Jernbanegade 2 i Hundested kommer til at indeholde en særlig lobby, hvor alle med betalingskort kan lukke sig ind døgnet rundt. Lobbyen er blandt andet udstyret med automatiske betjeningsmuligheder, der for eksempel kan imødekomme detailhandelens behov for møntruller og optælling og indbetaling af mø