Sparekassen Kronjylland klæder Nøvling IF på

Håndboldherrerne i Nøvling IF har netop fået nyt spillertøj.

2. divisionsherrerne i Nøvling IF har fået nye trøjer. Forrest ses Keld Jakobsen fra Sparekassen Kronjylland og Elsebeth Ulnits, formand i Nøvling IF.

Aalborgs nye pengeinstitut, Sparekassen Kronjylland, har indgået nyt sponsorsamarbejde med Nøvling IF. Et samarbejde, som sikrer seniorherrerne i 2. division trøjer minimum til sommeren 2020:

– I Nøvling IF glæder vi os over det nye samarbejde med Sparekassen Kronjylland. Vi er en klub for både bredde og elite, som har lige dele fokus på det sociale som på resultaterne på banen. Her skal der være plads til alle. Det er fælleskabsværdier, som jeg ved, matcher Sparekassen Kronjyllands. Det er endnu en ny sponsor, vi i høj grad glæder os til at samarbejde med, lyder det fra Elsebeth Ulnits, der er formand i Nøvling IF.

Større synlighed

– I Sparekassen Kronjylland vil vi gerne støtte en lokal klub i god udvikling. Nøvling IF er med sine cirka 460 medlemmer en af områdets største håndboldklubber, og den oplever fortsat tilgang af medlemmer. Den udvikling vil vi gerne være med til at sikre. Derudover ser vi en god mulighed for gennem sponsoratet at skabe endnu mere synlighed omkring Sparekassen Kronjyllands tilstedeværelse i og omkring Aalborg. Vi håber, at mange vil få øjnene op for, at vi ikke bare siger, at vi er lokale, men at vi virkelig er det. Vi har lokale rådgivere i en lokal afdeling, og vi engagerer os i det lokale erhvervs-, kultur- og sportsliv – blandt andet i håndbolden i Nøvling, forklarer Keld Jakobsen, der er områdedirektør i Sparekassen Kronjyllands nye område Nord, der har base i Aalborg. Og så har han faktisk også selv en fortid som aktiv håndboldspiller i Nøvling IF. Keld Jakobsen har spillet i klubben i to sæsoner, indtil han sprang akillessenen i Klaruphallen under en serie 3 kamp tilbage i 2013.

Det er kun en måneds tid siden, Sparekassen Kronjylland også kunne løfte sløret for, at de er ny hovedsponsor i Ørnehøj Golfklub.

Salg af Sparinvest vil styrke Sparekassen Kronjylland1.3.2019 08:38:07 CETPressemeddelelse

Sparekassen Kronjylland er en del af ejerkredsen bag Sparinvest, som i dag har indgået en betinget aftale om at sælge 75 procent af aktiekapitalen til Nykredit for 2.245 millioner kroner, ligesom der inden overdragelsen vil blive udbetalt 155 millioner kroner i udbytte. Hvis salget går igennem, vil det give Sparekassen en indtægt på 94 millioner kroner plus udbytte. Salget kan desuden styrke Sparekassens kapital og samtidig sikre et fortsat stærkt investeringssamarbejde til gavn for både kunder og Sparekassen. Hvis salget går igennem, bliver Sparekassens egentlige kernekapital- samt kapitalprocent øget med cirka 0,9 procentpoint, dels på grund af den ekstraordinære indtægt og udbyttebetalingen, dels på grund af reduktion i fradraget i kapitalgrundlaget for kapitalandele i andre finansielle virksomheder. - Kapitalkravene stiger betydeligt i disse år, og her vil et eventuelt salg være et af flere redskaber til at sikre, at Sparekassen også i årene fremover har en stærk og rigelig polstri