Sparekassen Kronjylland går foran i landsdækkende Tæl Skridt-kampagne

I øjeblikket synger den landsdækkende Tæl Skridt-kampagne på sidste vers af sine to aktivitetsuger. Kampagnen, som Dansk Firmaidrætsforbund står bag, har til formål at få medarbejderne på landets arbejdspladser til at bevæge sig mere ved at tælle skridt.

I Sparekassen Kronjylland bliver der også talt skridt i frokostpausen. Sparekassen er den private arbejdsplads i Danmark, hvor flest ansatte har tilmeldt sig den landsdækkende Tæl Skridt-kampagne, som slutter søndag 6. maj.

Mere end 14.000 par fødder deltager, og omkring 1.000 arbejdspladser er tilmeldt. Sparekassen Kronjylland er den private virksomhed, der har flest personer tilmeldt. Faktisk er Sparekassen Kronjylland kun overgået af Haderslev Kommune blandt både de private og kommunale arbejdspladser, der tæller skridt i de 14 dage, kampagnen varer.

− 342 kolleger i Sparekassen Kronjylland har tilmeldt sig forårets Tæl Skridt-kampagne fordelt på 40 hold. Det svarer næsten til, at hver anden medarbejder deltager, og det er vi er meget stolte af, fortæller Heidi Roesgaard Nielsen, der er kunderådgiver i Sparekassen Kronjylland og samtidig medlem af sparekassens arbejdsmiljøorganisation.

− I Sparekassen Kronjylland har vi opfordret vores kolleger til at deltage i Tæl Skridt-kampagnen som led i et internt projekt, vi kalder ”Op at stå”. Der er flere arbejdsmiljømæssige udfordringer forbundet med mange timers stillesiddende arbejde på en arbejdsplads som vores. Derfor skal vi mere op at stå og samtidig have det sjovt med det, og her er Tæl Skridt et oplagt initiativ for os, forklarer Heidi Roesgaard Nielsen.

Det koster 75 kroner pr. deltager at være med i Tæl Skridt. Det er en udgift, man i Sparekassen Kronjylland har valgt sammen med personale- og idrætsforeningen at dække for de ansatte.

− Vi synes, at den udgift er givet rigtig godt ud. Kan vi være med til at skabe nogle sunde og aktive rammer for vores medarbejdere og samtidig gøre en præventiv indsats på arbejdsmiljøområdet, vil vi selvfølgelig rigtig gerne det. Jeg er virkelig glad for at arbejde i en virksomhed, hvor så mange både går op i egen sundhed og bakker op om et sjovt, fælles projekt på arbejdspladsen. I sidste ende håber jeg da også, at vores kunder kommer til at mærke den gode stemning, siger HR-direktør, Marlene Bay Møller. I løbet af den sidste uge har hun selv sikret sig flest mulige skridt ved at omlægge udviklingssamtaler fra møder til gåture.

Personale- og idrætsforeningens formand, privatkundechef, Dan Weller, hæfter sig ved, at aktiviteten har styrket den gode energi på tværs af sparekassens i alt 53 afdelinger:

− Selvom nogle af os tager den indbyrdes konkurrence ret alvorligt, så giver det også mange gode grin. Flere er på det seneste begyndt at spørge til, om der bliver mulighed for revanche til efteråret. Og det gør der naturligvis, lyder det.

Sparekassen Kronjylland har ligesom de 1.000 andre virksomheder deltaget i Dansk Firmaidrætsforbunds tæl skridt uger i uge 17 og 18. Kampagnen har udfordret deltagerne på i snit at forsøge at gå 10.000 i otte af kampagnens 14 dage. Deltagerne har måttet tælle skridt både i løbet af arbejdsdagen og i fritiden. Næste landsdækkende Tæl Skridt-kampagne løber af stablen i uge 36 og 37.

HR-projektkonsulent, Lotte Østergaard Hougaard: 89 12 25 80.

Danmark får et nyt håndboldmedie12.3.2018 11:07pressemeddelelse

I denne måned får Danmark et helt nyt håndboldmedie. Det hedder Mediano Håndbold og vil fokusere på både dansk og international håndbold, herre-, kvinde- og ungdomshåndbold på den seriøse måde. Det nye medie vil udkomme på adressen håndbold.nu og vil udkomme som podcast, hvor du kan finde den som ’Mediano Håndbold’ Det er et samarbejde mellem Sparekassen Kronjylland og sportsmediet, Mediano, der har gjort det muligt at skabe et helt nyt medie på flere platforme. - Vi vil gerne være med til at øge interessen for håndbold endnu mere, både i bredden og i dybden. Mediano har med deres nuværende podcasts skabt debatter og programmer af høj kvalitet, og derfor er det for os en perfekt partner til at skabe et nyt og spændende håndboldunivers, fortæller Jan Salling, der er kommunikationschef i Sparekassen Kronjylland. Udover en lang række af breddeklubber er Sparekassen Kronjylland blandt andet hovedsponsor for kvindelandsholdet, Randers HK og Århus Håndbold. Mediano har i snart to år lavet sp