Sparekassen Kronjylland fejrer 25 år i Ebeltoft ved at uddele 25.000 kroner

Det er i år 25 år siden, at Sparekassen Kronjylland åbnede sin afdeling i Ebeltoft. Det fejrer Sparekassen ved at uddele 5 x 5.000 kroner til gode formål.

Skal din forening, klub eller ildsjæl også have en bid? Sparekassen Kronjylland uddeler 5 x 5000 kroner til gode formål i anledning af sit 25-års jubilæum i Ebeltoft.

Indtil 1. oktober kan du indstille den klub, forening, ildsjæl eller gode idé, du synes, har fortjent et økonomisk skulderklap.

− I Sparekassen Kronjylland vil vi gerne gøre en forskel lokalt. Det ville vi for 25 år siden, og det vil vi i dag. Og ikke bare inde i afdelingen og ude hos vores kunder, men også i lokalsamfundet ved at bakke op om alle de gode kræfter og aktiviteter, som er med til at gavne vores by og gøre den attraktiv at leve, bo og arbejde i, fortæller Mik Steenfeldt, der er afdelingsdirektør i Sparekassens afdeling på Strandvejen i Ebeltoft.

Sparekassen Kronjylland støtter løbende aktiviteter i Ebeltoft gennem lokale sponsorater eller med bidrag fra sin gavefond. Men nu sætter Sparekassen altså en tyk streg under sit lokale engagement i Ebeltoft og sin opbakning til de lokale foreninger, klubber og ildsjæle. Der er således 5 x 5.000 kroner på højkant, og du kan være med til at bestemme, hvem der skal have dem. Vil du være med − og er du ikke stødt på konkurrencen på Facebook − så kontakt Ebeltoft afdeling og få et skema til indstilling af kandidater.

Afdelingsdirektøren har med vilje valgt ikke at sætte én samlet donation på 25.000 kroner på højkant:

− Vi vil hellere glæde fem forskellige og samtidig være med til at gøre en forskel i fem forskellige sammenhænge, forklarer Mik Steenfeldt.

For mere information, kontakt afdelingsdirektør i Ebeltoft afdeling, Mik Steenfeldt på mst@sparkron.dk eller 87 52 15 59

Er en eller to aktier i porteføljen nok?3.10.2017 15:55pressemeddelelse

I en rapport, der blev offentliggjort tidligere i år, har fire professorer fra Copenhagen Business School taget temperaturen på Hr. og Fru Danmarks investeringsvaner, når det kommer til at købe aktier for frie midler. I rapporten slår data fra perioden 2005-2012 fast, at 76 procent udelukkende har danske aktier. Det er godt, når danske aktier − som her i 2017 − præsterer godt. Men husk, at der kan komme år, hvor danske aktier gør det dårligere end de globale aktiemarkeder.